سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب اصلاحیه جدید از سوی مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم بیشتر نورد استریم ۲

مجلس نمایندگان آمریکا در اکانت توئیتری خود تصویب اصلاحیه‌ای برای تحریم بیشتر نورد استریم ۲ را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توئیتری از حمایت بیشتر خود از تحریم شرکت‌های مشارکت کننده با پروژه «نورد استریم ۲» خبر داد.

مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه‌ای را تنظیم کرده است که به موجب آن تحریم علیه پروژه نورد استریم ۲ و مشارکت‌کنندگان با آن بیشتر از پیش خواهد شد.

در پیامی که در توئیتر مجلس نمایندگان آمریکا به اشتراک گذاشته شده، آمده: «مجلس نمایندگان اصلاحیه سیزدهم نماینده آریزونا (روبن گالگو) را تصویب کرده است. (به موجب این اصلاحیه تحریم‌ها علیه ساخت پروژه خط لوله نورد استریم ۲ تمدید می‌شود.)»

رفتار آمریکا در قبال پروژه نورد استریم ۲ واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. به طور مثال، هفته گذشته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سیاست اعمال تحریم از سوی آمریکا انتقاد کرد.

او در بیانیه خود اعلام کرد: «ما نگران رشد روز افزون استفاده از تحریم و یا تهدید به استفاده از تحریم علیه شرکت‌های اروپایی از سوی آمریکا هستیم. این روند را می‌توان در مورد ایران، کوبا، دیوان کیفری بین المللی و به تازگی پروژه خط لوله نورد استریم ۲ و ترک استریم مشاهده کرد.»

پیش از آن نیز گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان گفته بود تحریم‌هایی که آمریکا تهدید می‌کند علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ اعمال می‌کند پایان اتحاد آتلانتیک شمالی خواهد بود.

همچنین حدود دو ماه پیشتر این تحریم‌ها از سوی روسیه نیز واکنش داشت و «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه، تحریم‌های آمریکا علیه پروژه «نورد استریم ۲» را دخالت در امور کشور‌های مستقل توصیف و آن را محکوم کرده بود.

در اوایل ماه ژوئن، سناتور‌های آمریکا از هر دو حزب لایحه‌ای ارائه کردند که تحریم‌های نورد استریم ۲ را تشدید کند. این لایحه به طور بالقوه به تعدادی از شرکت‌های اروپایی ارائه دهنده خدمات بیمه، بندر و مجوز، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی که برای این پروژه کار می‌کنند ضربه می‌زند. بر اساس گزارش رسانه ها، آلمان مجموعه‌ای از اقدامات متقابل را برای بسیج یک واکنش هماهنگ در سطح اتحادیه اروپا علیه این تحریم‌ها در نظر گرفته است.

در پروژه نورد استریم ۲ یک خط لوله موازی به طول ۷۴۵ مایل برقرار می‌شود که از طریق آن تا ۵۵ میلیارد متر مکعب (۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب) گاز در سال از روسیه به آلمان حمل می‌شود. این خط لوله از آب‌های سرزمینی یا مناطق اقتصادی انحصاری دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می‌کند. در ۲۰ دسامبر، رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰ را امضا کرد، که شامل تحریم‌ها علیه این پروژه بود و پس از این امضا، Allseas، یک شرکت سوئیسی که مسئول لوله‌گذاری در این پروژه بود مجبور شد در حالی که تنها ۱۰۰ مایل از این پروژه باقی مانده بود از آن خارج شود. روسیه اکنون به تنهایی در حال اجرای لوله گذاری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.