سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا و موج سفر های تابستانی به جزیره قشم

برخی از شرکت های هواپیمایی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کرونا پرواز های خود را برای مسافرین باز کرده اند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جالب است بدانید هنوز افرادی هستند که با توجه به زیاد شدن ویروس کرونا، خطرات آن را نادیده گرفته و با راه های مختلف بدون رعایت مسائل بهداشتی به سفر می روند. متاسفانه بسیاری از این افراد قرنطینه را یک نوع تفریح دانسته و با خانواده خود به شهرهای مختلف سفر میکنند، سفر میتواند راه خوبی برای قرنطینه باشد اما باید بدانیم که رعایت نکات بهداشتی در اولویت است.
برخی از شرکت های هواپیمایی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کرونا پرواز های خود را برای مسافرین باز کرده اند و شما میتوانید از سایت های مانند Trip.ir بلیط هواپیما تهیه کنید.

گشت‌و‌گذار در جنگل حرا با قایق یکی از بهترین لحظات سفر قشم است. گونه‌های مختلف پرندگان، هوای مطبوع و دیدن جنگل آبی فقط در جزیره قشم ممکن است. شما می‌توانید در یک روز جزیره را دور بزنید و از روستای طبل تا غار خوربس را از نزدیک ببینید. غار نمکدان و جزایر ناز از پدیده‌های شگفت جزیره هستند که نظیر آن را در هیچ جای ایران نخواهید دید. بندر لافت یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بنادر جنوبی‌ست که با معماری بادگیری و لنج‌هایش، در خاطرتان خواهد ‌ماند. 

جزیره هنگام برای یک روز گشت و گذار متفاوت کم نظیر است. با قایق از اسکله شیب دراز می‌توانید به هنگام بروید. روستای هنگام، تنها نقطه مسکونی جزیره است. جایی که غذای محلی و خرید صنایع دستی از بازارچه بومی را باب میل گردشگران است.

طبیعت جزیره منحصربفرد است، شما علاوه بر دیدن آهو در جزیره، تنها جایی از ایران است که می‌توانید دلفین‌های خلیج فارس را از نزدیک ببینید. هیجان ساحل فیتوپلانکتونی را در شبهای هنگام از دست ندهید. جایی که می‌توانید بهترین لذت عکاسی را از ساحل نورانی داشته باشید.

جزیره قشم میوه‌های استوایی دارد که در کمتر جایی از ایران پیدا می‌کنید مانند آوکادو، کار هندی، گواوا، پاپایا، دراگون و استارفروت. غذاهای محلی قشم مهیاوه، عنکاس، کلمبا، رنگینک، نان تموشی را حتما امتحان کنید.

قشم آینده گردشگری ایران است، نه فقط به خاطر موقعیت جزیره و سواحل زیبا، بلکه به عنوان یک ژئوپارک. ژئوپارکی که پدیده‌های طبیعی منحصربفرد مانند جنگل‌ حرا، دره ستارگان و چاهکوه به همراه فرهنگ کهن، افسانه‌ها، رسوم و آیین‌هایی چون نوروز صیاد و زار را داراست. این مجموعه جذاب، سفری فراموش‌نشدنی قشم را برای شما خواهد ساخت. جزیره‌ای با مردمان خونگرم، موسیقی پرضرب جنوبی، طعم مهیاوه و عنکاس، هزار منظره ساحلی و دریایی، لنج‌ها و ماهیگیران، شما را به سفری پرماجرا دعوت می‌کند.

لذت سفر به جنوب ایران با قشم تکمیل می‌شود. برای اطلاع از پروازها و بلیط هواپیمای قشم، سایت Trip.ir همیشه پاسخگوی شماست.

 

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.