سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۳۰ ورزشکار رشته بوچیا در استان سمنان

جعفر کردی گفت: رشته ورزشی بوچیا در شهر‌های سمنان، شاهرود و دامغان فعال است و در شهر گرمسار به دلیل نبود مربی فعالیت در این رشته متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر کردی رئیس هیات جانبازان و معلولین استان سمنان گفت: بوچیا رشته ورزشی در شهر‌های سمنان، شاهرود و دامغان فعال است و در شهر گرمسار به دلیل نبود مربی فعالیت در این رشته متوقف شده است.

او افزود: ۱۲ نفر در شاهرود، ۱۰ نفر در سمنان و ۸ نفر در دامغان در این رشته فعالیت می‌کنند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان سمنان امکانات ورزشی در این رشته را در حد متوسط ارزیابی کرد و ابراز داشت: تجهیزات این رشته ورزشی قیمت بالایی دارد، اما تلاش کردیم امکانات را در شهر‌های استان به طور یکنواخت توزیع کنیم و به تازگی هم یک باکس توپ بوچیا به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال به شهر سمنان اختصاص دادیم.

کردی از کسب مقام‌های برتر توسط بوچیابازان استان در کشور خبر داد و بیان کرد: مقام‌های اول و دوم انفرادی و چهارمی و پنجمی لیگ از جمله عناوین کسب شده توسط ورزشکاران خانم و آقا استان است.

او مهم‌ترین مشکل ورزشکاران این رشته را ایاب و ذهاب آن‌ها عنوان و تصریح کرد: این معلولان به دلیل استفاده از ویلچر امکان جابجایی با هر وسیله نقلیه را ندارند و باید توسط ماشین‌های مجهزی که در اختیار بهزیستی قرار دارد جابجا شوند و همین نبود وسیله نقلیه باعث شده از تعداد ورزشکاران بوچیا کاسته و قادر به حضور در تمرینات نباشند که امیدواریم با مساعدت مسئولان بهزیستی این مشکل برطرف شده و شاهد حضور پر رنگ‌تر معلولان در تمرینات و عرصه ورزش باشیم.

بوچیا (Boccia) نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می‌توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون مرزی آن را ادامه دهند.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.