سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل رئیس پارلمان شرق لیبی از موضع قاهره در قبال تحولات این کشور

رئیس مجلس نمایندگان شرق لیبی از اقدام قاهره برای مداخله در این کشور و کمک به دولت شرق آن تجلیل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، بنا بر اعلام برخی منابع خاص، عقیله صالح، رئیس پارلمان شرق لیبی، از اقدام مصر برای مداخله در لیبی و کمک به دولت شرق لیبی تجلیل کرد.

این منابع افزودند: مصر برای اجرای موارد لازم به منظور حفظ امنیت ملی خود زمان مناسب را تعیین خواهد کرد. مصر همچنین گروه‌های تروریستی موجود در لیبی و تابعیت‌های بسیاری از آن‌ها را مشخص کرد، افزون بر آن به منظور هماهنگی مشترک و پشتیبانی از ارتش لیبی، تماس‌های مستقیمی با سران لیبی برقرار کرده است.

به گفته این منابع، به منظور پیگیری تحولات بحران لیبی اتاق عملیات مصر تشکیل شده است و مسئولان این کشور طی ساعات آینده برای رایزنی و اتخاذ تدابیر لازم با مسئولان لیبیایی دیدار خواهند داشت.

پارلمان مصر پیشتر گزارش‌های امنیتی را به اطلاع نمایندگان رسانده بود که از خطر گروه‌های تروریستی علیه امنیت مصر و لزوم مقابله با آن حکایت داشت. در این گزارش آمده بود: عناصری از داعش، القاعده و گروه النصره در لیبی حضور دارند.

روز گذشته، پارلمان مصر اعزام احتمالی سربازان برای انجام مأموریت‌های جنگی در خارج از کشور را تصویب کرد و پس از آن به سیسی دستور داد در درگیری‌های لیبی مداخله کند.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در لیبی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

طرف‌های درگیر در لیبی از حمایت کشور‌های خارجی برخوردارند و این مسئله سبب شعله‌ور شدن بیشتر جنگ و پیچیده شدن اوضاع شده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.