سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم انتخاب روش‌های تشخیصی بیماری کرونا را به عهده پزشک بگذارند

متخصص رادیولوژی و دانشیار عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تصویربرداری و سی تی اسکن از قفسه سینه، حساسیت بالاتری نسبت به کیت‌های تشخیصی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نعلینی متخصص رادیولوژی و دانشیار عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تظاهرات ریوی بیماری کرونا، یکی از علائم تشخیص این بیماری است و تصویربرداری و سی تی اسکن از قفسه سینه، حساسیت بالاتری نسبت به کیت‌های تشخیصی دارد.

او افزود: از رادیوگرافی ساده قفسه سینه نیز با تشخیص پزشک استفاده می‌شود که البته حساسیت تشخیصی کمتری از سی تی اسکن دارد.

نعلینی گفت: کمترین و بی‌خطرترین دوز اشعه به بیماران مشکوک به کرونا برای تشخیص بیماری آن‌ها داده شود و میزان اشعه دریافتی فرد در تصویربرداری برای تشخیص کرونا، عوارض زیادی برای او به همراه ندارد.

او افزود: در روز‌های شیوع کرونا مردم چه افراد سالم و چه کسانی که دارای علائم بیماری کرونا هستند و چه افراد مشکوک اصرار زیادی به انجام سی تی اسکن یا رادیوگرافی دارند.

او ادامه داد:  مردم انتخاب روش‌های تشخیصی بیماری کرونا را به عهده پزشک بگذارند و اصراری به انجام سی تی اسکن و رادیو گرافی یا هر تست دیگری نداشته باشند.

نعلینی گفت: در مراکز رادیولوژی تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای حفاظت از بیماران رعایت می‌شود و برای مراجعه کنندگان گرامی استفاده از ماسک و دستکش ضروری است و پیشنهاد می‌شود ملحفه‌ای سبک و تمیز و ترجیحا یک بارمصرف به همراه داشته باشند.

او افزود: چنانچه افراد نیاز به خدمات اورژانسی دارند، با مشورت و توصیه پزشک خود حتماً به این مراکز مراجعه کنند، اما از مراجعه خودسرانه و بدون توصیه پزشک به این مراکز خودداری نمایند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.