سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در راه خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های انجام شده سرمایه گذاری بخش خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در حوزه صنعت و معدن استان قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدعلی شجاعی در نشست ستاد سرمایه گذاری استان گفت : اگر میزبان خوبی برای سرمایه گذار نباشیم سرمایه گذار مکان دیگری را انتخاب می‌کند.

شجاعی با تاکید بر نقش صرافی بر توسعه مراودات با کشور‌های خارجی و صادرات و واردات  افزود: پیگیر نهایی شدن سرمایه گذاری در حوزه صرافی از طریق بانک مرکزی هستیم.

او  با تاکید بر اینکه نگاه ماه به توسعه سرمایه گذاری است، افزود: وجود کمتر از ۴۰۰ واحد صنعتی در استان نشان دهنده ضعف و فقر استان در این حوزه است بنابراین باید در مسیر و پیشرفت توسعه بدویم.


بیشتر بخوانید 


او  ادامه داد: همه باید در استان بخش سرمایه گذاری و ارزش گذاری به سرمایه گذار را بر هر کاری مقدم بدانیم چرا که در واقع سفره مردم را آباد‌تر و موجب ایجاد اشتغال و درآمد پایدار می‌شویم.

 شجاعی مطرح کرد: تلاش داریم سرمایه گذاران را به سمت منطقه ویژه اقتصادی سوق دهیم تا سرمایه گذاران از معافیت‌ها و مشوق‌های لازم برخوردار شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی پس از استماع مشکلات ۵ سرمایه گذار خطاب به مدیران اجرایی مربوط دستور داد: زمین مورد نیاز برای سرمایه گذار مجتمع گردشگری اسپاخو تا دو هفته آینده واگذار شود و سازمان‌های گردشگری، منابع طبیعی، محیط زیست، مدیریت امور اراضی و راهداری برای انجام این کار همکاری داشته و با در نظر گرفتن نیاز استان روند انجام کار‌ها را تسریع کنند.

 محمدعلی شجاعی افزود: موضوع واگذاری زمین مورد نیاز به سرمایه گذار حوزه گیاهان دارویی (۲۰۰ هکتار برای کشت و ۴۰ هکتار برای ایجاد سازه‌های گلخانه) تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود.

او  گفت: تا یک هفته آینده موضوعات ثبت تقاضای سرمایه گذار و واگذاری زمین به سرمایه گذار دارو‌های گیاهی کمیاب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی نهایی شود بعد از تحویل به دانشگاه علوم پزشکی تا یک ماه آینده در سطح ملی جمع بندی شود.

 شجاعی مطرح کرد: بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن جزو پیشران‌های اقتصادی استان هستند که باید از ظرفیت تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر به خوبی بهره‌مند شویم و بخش فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع متوسط و کوچک استان را توسعه دهیم.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.