سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۳۰ تیرماه ۹۹؛

پایان قدرت نمائی شرور سابقه دار در سیب و سوران/حریق ۳۰ رأس بز را زنده زنده کباب کرد

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۲۴ کیلوگرم موادمخدر صنعتی از نوع شیشه در زابل کشف شد

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش‌از ۱۲۴ کیلو و ۵۰۰گرم موادمخدر صنعتی از نوع شیشه توسط مرزداران هنگ مرزی زابل خبر داد.

سردار محمد ملاشاهی اظهارداشت: در راستای تشدید برخورد قاطع با هر گونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی از فعالیت باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی قرقری هنگ مرزی زابل مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: مرزداران هنگ مرزی زابل با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان به اجرای هدفمند کمین پرداخته و با کنترل و پایش دقیق منطقه، موفق شدند ۱۲۴ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع شیشه را که به طرز ماهرانه‌ای در زیر درختچه‌های تالاب بین‌المللی هامون مخفی شده بود را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: چشمان همیشه بیدار مرزبانان با رصد لحظه‌ای مرز‌های کشور اجازه سو استفاده قاچاقچیان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داد و در این راه تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.

دستگیری عامل شرارت‌های سریالی در شهرستان "سیب و سوران"

با تلاش و پیگیری پلیس امنیت عمومی عامل شرارت‌های سریالی در شهرستان "سیب و سوران" در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ"غلامرضا توکلی" فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت سریالی فرد سابقه دار در سطح شهر سوران موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او  افزود: تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم تحت تعقیب مقامات قضائی ادامه داشت تا اینکه روز گذشته به اطلاعاتی در خصوص حضور این فرد شرور در یکی از روستا‌های حاشیه شهر سوران به دست آمد و بلافاصله برای دستگیر او وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان سیب و سوران با پشتیبانی تیمی از ماموران یگان امداد پس شناسایی مخفیگاه متهم پس از محاصره مخفیگاهش با هماهنگی مقام قضائی بامداد روز جاری او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ توکلی با اشاره به توقیف یک دستگاه موتور سیکلت از متهم بیان کرد: مشارکت در سرقت‌های مسلحانه، حمل سلاح گرم، شرکت در نزاع‌های دسته جمعی، قدرت نمائی، تیراندازی و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در بین شهروندان از مهمترین سوابق این فرد شرور و تحت تعقیب مقام قضائی است.

او با اشاره به معرفی این شرور تحت تعقیب به مقام قضائی خاطر نشان کرد: پلیس با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت در چارچوب قانون برخورد می‌کند و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده فعالیت‌های مجرمانه و غیر قانونی توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰، پلیس را مطلع، تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

۳۰ رأس بز زنده زنده در آتش کباب شدند

بر اثر آتش سوزی یک دامداری در روستای "ملک حیدری" شهرستان "زهک"۳۰ رأس بز زنده زنده در آتش کباب شدند.

سرهنگ "آیت ا... قره گوزلو " فرمانده انتظامی شهرستان زهک  گفت: ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی روستای "ملک حیدری" شهرستان "زهک" بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد یک دامداری سنتی به صورت کامل دچار حریق شده است.

سرهنگ قره گوزلو خاطر نشان کرد: متاسفانه در این حادثه ۳۰ رأس بز و ۲۵۰ قطعه انواع طور شامل مرغ، اردک و بوقلمون زنده زنده در آتش تلف شدند.

در خور اشاره است، تحقیقات در خصوص علت حریق ادامه دارد.

برخورد مرگبار پژو ۴۰۵ با پسربچه ۱۰ ساله

پسربچه‌ای ۱۰ ساله به نام "عبدا... " در سانحه رانندگی در شهرستان سروان بطرز دلخراشی جان باخت.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان  گفت: ساعت ۲۰:۴۲ دقیقه شب گذشته یک فقره تصادف فوتی در روستای"چاه شاهی" به مرکز به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت کلانتری ۱۲ به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ با پسر بچه‌ای ۱۰ ساله به نام عبدا... که به صورت پیاده در حال عبور از عرض جاده بوده برخورد کرده است.

سرهنگ سرگلزائی تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه پسربچه خردسال به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را بی توجهی به جلو راننده پژو اعلام کرده است.

تصادف ۲ دستگاه پژو با ۳ کشته و ۳ مجروح

تصادف ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در محور "سراوان-اسفندک" ۳ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان  گفت: ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه عصر روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در محور "سراوان-اسفندک " حوالی روستای "کلپورگان" به مرکز ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم‌های از عوامل انتظامی و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۴ نفر سرنشین (همگی اعضای یک خانواده) با یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۲ نفر سرنشین به صورت رخ به رخ برخورد کرده است.

سرهنگ سرگلزائی تصریح کرد: در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان یک خودرو فوت و راننده آن و ۲ سرنشین خودرو دیگر نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان رازی شهر سراوان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان عنوان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را انحراف به چپ پژو ۴۰۵ با ۲ نفر سرنشین اعلام کرده است.

او  با توجه به دو طرفه بودن محور‌های استان از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند، خواست در مسیر مجاز خود حرکت کنند و از تجاوز به چپ بپرهیزند تا سفری ایمن برای خود و دیگران به همراه داشته باشند.

دستگیری سارق حرفه‌ای هنگام سرقت

با سرعت عمل پلیس شهرستان "هامون" سارق حرفه‌ای کابل‌های برق هنگام سرقت دستگیر شد.

سرهنگ" حسین نوری فرید" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "هامون گفت: روز گذشته نگهابان یکی از اماکن دولتی شهر هامون طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام داشت که مردی جوان در حال بریدن کابل‌های برق ساختمان اداره است.

او افزود: عوامل گشت کلانتری مرکزی با دریافت خبر بلافاصله به محل اعزام و با راهنمای نگهبان ساختمان سارق را دستگیر و در بازرسی از محل ابزار آلات سرقت به همراه مقادیری کابل برق بریده شده کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون خاطر نشان کرد: متهم جوان که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی‌های به عمل آمده به سه فقره سرقت کابل‌های برق از اماکن دولتی سطح شهرستان هامون اعتراف کرد.

سرهنگ نوری فرید خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

۱۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهر پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر  گفت: ۱۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در سه روز گذشته در این شهرستان پلمب شد.

مهدی صدرایی‌نسب اظهار داشت: این مکان‌های کسب شامل یک باب چای فروشی، وسایل کادویی، تراشکاری، لوازم یدکی، آرایشگاه مردانه، پارچه سرا، آپاراتی، تعمیرگاه، محصولات فرهنگی و سه باب تعمیرگاه و ۲ باب صافکاری است.

او بیان کرد: این واحد‌های صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا و توجه نکردن به ساعت کاری (۹ تا ۱۸) از سوی واحد سلامت محیط و کار شهرستان ایرانشهر پلمب شد.

رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی از مراکز تهیه و توزیع بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد خواهند کرد.

او با بیان اینکه مردم تا حد امکان از اجتماع‌های گروهی خودداری کنند، افزود: حتی الامکان شهروندان در مکان‌های تجمعی حضور نیافته و در صورت ضرورت، لازم است حتما از ماسک استفاده کنند.

کشف ۱۵۰ میلیون ریال چسب پارچه قاچاق از یک دستگاه پراید

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۱۵۰ میلیون ریال چسب پارچه قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخا مقدم"فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  اظهار داشت: روز گذشته ماموران یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت زنی در کمربندی چابهار به یک دستگاه سواری پراید مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۵۰ رول چسب پارچه قاچاق و فاقد هر گونه مجوز گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش ریالی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال و بوده کشف کردند.

او  با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

۱۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهر پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: ۱۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در سه روز گذشته در این شهرستان پلمب شد.

مهدی صدرایی‌نسب  اظهار داشت: این مکان‌های کسب شامل یک باب چای فروشی، وسایل کادویی، تراشکاری، لوازم یدکی، آرایشگاه مردانه، پارچه سرا، آپاراتی، تعمیرگاه، محصولات فرهنگی و سه باب تعمیرگاه و ۲ باب صافکاری است.

او بیان کرد: این واحد‌های صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا و توجه نکردن به ساعت کاری (۹ تا ۱۸) از سوی واحد سلامت محیط و کار شهرستان ایرانشهر پلمب شد.

رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی از مراکز تهیه و توزیع بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد خواهند کرد.

او با بیان اینکه مردم تا حد امکان از اجتماع‌های گروهی خودداری کنند، افزود: حتی الامکان شهروندان در مکان‌های تجمعی حضور نیافته و در صورت ضرورت، لازم است حتما از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.