سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان بروجن

سالانه ۲۵۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی شیلات و دامی در بخش کشاورزی در شهرستان بروجن تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حمدالله حسینی مدیر جهادکشاورزی بروجن  گفت: این شهرستان با بیش از هفت هزار نفر بهره‌بردار و ۵۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی زراعی و باغی، یکهزار و ۱۹۰ حلقه چاه آب عمیق و نیمه عمیق،  سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در بخش کشاورزی تولید می کند.

او اظهار داشت: کم آبی و خشک‌شدن بخشی از ۷۷ چشمه و ۱۳۸ قنوات این شهرستان در پی خشکسالی یک دهه گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: شهرستان بروجن به عنوان پیشانی خشکسالی استان چهارمحال و بختیاری در چند سال گذشته شناخته شده است.

مدیر جهادکشاورزی بروجن افزود: در دهه ۸۰ اراضی آبی بخش کشاورزی این شهرستان ۳۲ هزار هکتار بود در حالی که در سال زراعی جاری این رقم به ۲۳ هزار هکتار کاهش یافته است، که با اجرای سیستم آبیاری نوین در بخش باغی و زراعی در دولت تدبیر و امید بخش از مصرف آب مدیریت شده است.

او سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی فعال سطح بروجن را ۵.۶ هکتار برآورد کرد و گفت: با تدبیر دولت دوارزدهم تا پایان سال جهش تولید، این وسعت فضای گلخانه‌ای شهرستان به ۱۲هکتار افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


حسینی، از صادرات ۱۰۰درصدی یک واحد گلخانه تولید فلفل دلمه ۴.۲ هکتاری در این شهرستان با عملکرد تولید ۱۵کیلوگرم در هر مترمربع خبر داد و تاکید کرد: محصول تولیدی این واحد صیفی به کشور روسیه صادر می‌شود.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.