سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات گسترده در استان ذی قار عراق

ساکنان استان ذی قار عراق در کنار کارکنان اداره برق در این استان دست به تظاهرات و سوزاندن لاستیک‌ها زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، ساکنان شهر «سوق الشیخ» در استان ذی قار عراق امروز دوشنبه به منظور درخواست برای برکناری قائم مقام این شهر دست به تظاهرات زدند. این در حالی است که اعتراضات میان کارکنان توزیع برق این شهر به منظور عدم پرداخت حقوق‌های آن‌ها نیز در جریان است.

طبق اعلام خبرنگار شبکه شفق نیوز، ساکنان شهرستان سوق الشیخ در استان ذی قار با برگزاری تظاهرات‌هایی اقدام به سوزاندن لاستیک‌ها و بستن خیابان کردند؛ به شکلی که درگیری‌های کلامی نیز میان برخی تظاهر کنندگان با صاحبان خودرو‌های سواری نیز به وقوع پیوست.

همچنین کارکنان اداره توزیع برق ذی قار نیز اقدام به بستن اداره توزیع برق در اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌ها و حق الزحمه هایشان کردند. این تظاهرات‌ها در چارچوب اعتراضاتی است که در استان‌های جنوبی عراق در اعتراض به تأخیر پرداختی‌ها و حقوق کارگران برق صورت می‌گیرد.

معترضان با بستن دفتر شعبه توزیع برق استان ذی قار خواهان پرداخت حقوق هایشان شدند که گفته می‌شود از ۶ ماه پیش پرداخت نشده است.

«ناظم حمید الوائلی» استاندار ذی قار شنبه هفته جاری، با صدور دستوری، چهار مسئول برجسته را برکنار کرد و استعفای پنجمین مسئول را نیز پذیرفت.

گفتنی است استان‌های مرکزی و جنوبی عراق از چند روز پیش، در اعتراض به قطعی برق، دست به تظاهرات زده‌اند. کارکنان و کارمندان برخی از ادارات نیز به خاطر عدم دریافت حقوق خود، اعتراضاتی برگزار کرده‌اند.

روز گذشته نیز رسانه‌ها اعلام کردند طبق اعلام شاهدان عینی، صد‌ها نفر از معترضان عراقی در اعتراض به افزایش ساعات قطع برق، روز یکشنبه نیروگاه برق منطقه «الجمالیه» در استان کربلا در جنوب این کشور را بستند. معترضان از ورود کارمندان این نیروگاه ممانعت و پلاکاردی با مضمون «به دستور مردم بسته شد» را بر دروازه این شرکت نصب کردهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.