سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت گیاهان دارویی در یکهزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری

یکهزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این استان ۳۹۱ گونه گیاه دارویی در حدود یکهزار و ۶۰۰ هکتار مساحت کشت می‌شود.

او با بیان اینکه برای کشت گیاهان دارویی نشای رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد اضافه کرد: در گلخانه شهرکرد زنجیره کشت، برداشت، فرآوری و عرضه به بازار انجام و بخشی از محصولات به استان‌های همجوار صادر می‌گردد.

غریب با اشاره به اینکه بیشترین کشت موسیر در شهرستان کوهرنگ و دیمی است، افزود: برای کشت موسیر تسهیلات مختلف هفت و ۱۲ درصد ارائه شده و سطح زیر کشت آن ۴۵۰ هکتار است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان گفت: زعفران، موسیر، کلوس، آویشن، آنغوزه، گل گاوزبان، گل محمدی و ریواس از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که در سال‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری مورد کشت قرار گرفت و درآمدزایی بالایی را برای بهره‌برداران به همراه داشت.


بیشتر بخوانبد


به گفته او، یکی از عمده‌ترین مشکلات کشت و توسعه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی این گیاهان است، تکمیل زنجیره تولید می‌تواند ارزش افزوده این گیاهان را بالا ببرد و همچنین اشتغال زیادی را در بخش کشاورزی ایجاد کند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.