سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان غیر حضوری بیماران پر ریسک در ساوه

درمان بیماران پر ریسک در ساوه به صورت غیر حضوری پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  طرح پیگیری غیر حضوری روند درمان بیماران پر ریسک در بیمارستان شهید چمران ساوه در حال انجام است.

دکتر طباطبایی مدیر بیمارستان شهید چمران تامین اجتماعی ساوه  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، مراکز درمانی تخصصی که به اینگونه افراد خدمات درمانی می‌دادند، تعطیل شد و از سویی نیز خطر ابتلا در این افراد بسیار بالا بود و به این علت تصمیم گرفتیم گفت: این طرح با هدف کاهش تردد افراد پر ریسک به بیمارستان و پیشگیری از ابتلای آن‌ها به بیماری کوئید ۱۹ در بیمارستان شهید چمران ساوه اجرا می‌شود.

طباطبایی با بیان اینکه این طرح از اسفند ماه سال گذشته با کمک پرستاران در حال اجراست افزود: در این طرح تحت یک سیستم درمانی و با استفاده از اطلاعات موجود درمان و مداوای افراد پر ریسک را در بیمارستان شهید چمران ساوه انجام دادیم.

او با اشاره به توزیع دارو به بین هزار و ۲۰۰ نفر از بیمار تحت پوشش این طرح، اضافه کرد: در این طرح بعداز آماده نمودن نسخه ها، دارو‌های بیماران مزمن و کرونایی، به همراه یک کارشناس، درب منازلشان توزیع می‌شود.

مدیر بیمارستان شهید چمران تامین اجتماعی ساوه بیان کرد: در این مدت همچنین پرونده ۲۰۰ بیمار مزمنی که از مهرماه سال گدشته ترخیص شدند، مورد بررسی قرار گرفت و در حدود ۱۰۰ پرونده پیگیری شد و در تماس تلفنی درمانگاه بیمارستان با این افراد نوبت معاینه و آزمایشگاه اخذ شده و با مراقبت‌های لازم از افزایش ابتلا به کرونا جلوگیری شد.

او با اشاره به مراجعین بیماری‌های مزمن قلبی و ریوی به مراکز درمانی افزود: با این اقدام از تردد ببیشتر بیماران پر ریسک به مراکز درمانی جلوگیری شد و علاوه بر رساندن دارو‌های این بیماران، از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کردیم.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.