سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۳۶۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم در خراسان جنوبی

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از شناسایی ۳۶۳ کودک آمبلیوپ (تنبلی چشم) در سال ۹۸ در استان خبر داد.

احمدی معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال همه ساله در پایگاه‌های دائمی و غیر دائمی اجرا می‌ شود.

او افزود: در سال ۹۸ تعداد ۴۸ هزار و و ۸۴۰ کودک ۳ تا ۶ سال در استان مورد معاینه قرار گرفته اند که نشان دهنده پوشش ۹۵ درصدی کودکان استان بوده است.

احمدی تصریح کرد: در این راستا برای ۲ هزار و ۵۲۳ کودک اقدامات تشخیصی و مداخلات درمانی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس معاینات صورت گرفته در استان ۳۶۳ کودک آمبلیوپ (تنبلی چشم) شناسایی شدند و اقدامات درمانی لازم برای این دسته از کودکان صورت گرفته است.

تنبلی چشم یک وضعیت شایع دوران کودکی است و به صورت دید ضعیف در یک یا هر دو چشم تعریف شده است. درمان برای تنبلی چشم معمولا با تجویز عینک‌های لازم برای اصلاح هر گونه نقص بینایی و به دنبال آن، تشویق استفاده از چشم تنبل (ضعیف‌تر) شروع می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.