سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از تمامی ظرفیت‌های درمانی برای مقابله با مواد مخدر

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های درمانی برای مقابله با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران در نشست مشترک با مظفری دبیر و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،گفت: ظرفیت‌های بالقوه و فراوانی در سیستم‌های مختلف بهداشتی، درمانی وجود دارد که می‌توان با استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها جهت مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر استفاده کرد.

او با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در راستای رسالت خود، در زمینه درمان بیماران معتاد کمک‌های خوبی را ارائه می‌کند، افزود: مقابله و مبارزه با سوداگران و اعتیاد، اقدامی راهبردی و موجب تقویت بنیان‌های اساسی جوامع است و بیمه سلامت در بحث حمایت‌های درمانی در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

ظفرمند گفت: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات و معضلات بهداشتی و اجتماعی همچنین اقتصادی، به عنوان تهدیدی برای جوامع محسوب شده و موجب بروز مشکلات عدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه می‌شود.

او با بیان اینکه فرد معتاد را باید به عنوان یک بیمار در نظر بگیریم و با همکاری و آگاه سازی مردم این بیماری را در جامعه به حداقل برسانیم، افزود: استفاده از راهبرد‌های مختلف در مبارزه با مواد مخدر مانند شناخت پتانسیل و ظرفیت‌های متعدد نظیر استفاده از ظرفیت بزرگ پزشک خانواده و پرونده سلامت جهت رصد بیماران معتاد همچنین جلب مشارکت‌های عمومی در مقابله با اعتیاد را از جمله اقدامات بسیار مهم و اساسی برشمرد.

مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز ضمن تقدیر از مجموعه حمایت‌ها و خدمات بیمه سلامت به بیماران معتاد ،گفت: با استفاده از ظرفیت پزشک خانواده و پرونده سلامت می‌توان به بهبود وضعیت سلامت و درمات معتادان کمک شایانی کرده که این امر در کنترل و کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی نقشی مهم و اساسی دارد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.