سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عروس و داماد‌هایی که به عزیزانشان مرگ هدیه می‌کنند

در این روز‌هایی که برگزاری عروسی و عزا توسط ستاد کرونا ممنوع شده، اما گویا همچنان مراسم های عروسی برپا می‌شود و ستاد کرونا هم هیچ توجهی به مصوبات خود ندارد که با متخلفان برخورد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، انتشار کرونا این روز‌ها در چهارمحال و بختیاری روند افزایشی به خود گرفته است و مشاهدات عینی حکایت از این دارد که برخی فراموش کرده‌اند که این ویروس خطرناک چگونه سراسر دنیا را درگیر خود کرده و یک شبه چه عزیزانی را از خانواده‌هایشان جدا کرده است.

ویروسی که در روز‌های اول جولانش در کشور، چندان عرض اندامی در بام ایران نداشت، ولی امروز به لطف بی‌توجهی از سوی عده‌ای روزانه ده‌ها تن را مبتلا می‌کند.


بیشتر بخوانید


در حالی که خطر شیوع کرونا، شهروندان را از حضور در اماکن عمومی منع کرده، اما برخی تالار‌های عروسی در شهر به رغم تأکید مسئولان بر لزوم تعطیلی این واحدها، برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری عروسی به صورت چراغ خاموش انجام داده‌اند و برخی دیگر مجالس عروسی را در منازل شخصی برگزار می‌کنند.

این حجم بی‌توجهی‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان در ماه‌های اخیر جان بسیاری از مردم را به‌خطر انداخت و آن‌ها را روانه بیمارستان‌ها کرد تا جایی‌که مسئولان علوم پزشکی اعلام کردند که بار دیگر ۸ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار گرفتند و تعداد مبتلایان به کرونا در این استان روز به روز در حال افزایش است.

نگرانی مردم تا جایی ادامه یافته که شکایات خود را به رسانه‌ها منتقل کرده‌اند و خواسته‌اند که دادستان محترم استان نسبت به این موضوع با متخلفان برخورد کند.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اکثر کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در اماکن عمومی مانند مراسم عروسی و عزا و یا دورهمی‌های خانوادگی شرکت کرده‌اند و شرکت آن‌ها موجب آن شده است تا ابتلای خوشه‌ای ویروس کرونا را داشته باشیم.

او افزود: عید قربان و غدیر را در پیش داریم و برخی‌ها به دنبال برگزاری مراسم های عروسی هستند، اما مردم بدانند که در صورت برگزاری عروسی و شرکت در آن احتمال ابتلا به بیماری بسیار زیاد است و بهتر است در زمان دیگری که این بیماری تمام شده باشد، مراسم بگیرند.

شیرانی اضافه کرد: برگزارکنندگان این‌گونه مراسم با نادیده گرفتن خطرات ابتلا به ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مرگ و رنج را به‌جای شادی به میهمانان خود هدیه می‌کنند و میهمانان نیز جان خود را برای شرکت در تجمعات این‌چنینی درخطر مرگ قرار می‌دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.