سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل هواشناسی اردبیل:

دمای هوا در استان اردبیل تا ۴۰ درجه افزایش می یابد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا در شهر‌های استان اردبیل به ۴۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا با توجه به حاکمیت پرارتفاع جنب حاره‌ای بر روی کشور جوی پایدار و کاملاً تابستانه در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد گردید.

او بیان کرد: دمای هوا در شهرستان‌های شمالی استان و نیز شهرستان کوثر به ۴۰ درجه سلسیوس و در نواحی مرکزی و جنوبی استان به ۳۴ تا ۳۶ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به روند افزایشی دما و رخداد موج گرمایی در اکثر نواحی استان اردبیل مصرف حامل‌های انرژی (بویژه برق) روندی افزایشی خواهد داشت.

محمدی تصریح کرد: طی امروز و فردا با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی از نواحی کوهپایه‌ای مرکزی و جنوبی استان اردبیل احتمال رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق وجود دارد.

او گفت: از اواخر روز سه شنبه هفته جاری با نفوذ سامانه ناپایدار جوی و تقویت پرفشار خزری، ضمن کاهش محسوس دما در استان شاهد افزایش ابرناکی، وزش باد (گاهی تند خزری) و گاهی رگبار باران و یا رعد و برق در اکثر نواحی استان خواهیم بود. این سامانه ناپایدار تا پایان هفته در استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.