سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرب الاجل فرماندار هرسین برای ساماندهی نهر‌های ۴ گانه

فرماندار شهرستان هرسین در ضرب الاجلی به ادارات گفت: ۱۰ روزه تمام اطلاعات مربوط به نهرهای چهارگانه جمع آوری شودحل مشکلات مقطعی در این زمینه را نمی‌پذیرم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین  در جلسه ساماندهی و مدیریت دائمی نهر‌های شهر هرسین  گفت:از رودخانه سراب هرسین ۴ نهر مرینه، خندق، برآفتاب و میانور منشعب می شود و با گذر از بافت‌های قدیمی و جدید مشکلاتی را برای سازه‌هایی که بصورت غیر قانونی بر روی این نهر‌ها ایجاد شده است بوجود می‌آورد.

فرماندار هرسین در این جلسه بر رفع مشکلات و مدیریت این نهرها بصورت همیشگی و دائمی تاکید کرد و اظهار داشت: دیگر نمی‌پذیرم رسیدگی به مشکلات ناشی از نهر‌های چهارگانه، بصورت مقطعی و در بازه‌های زمانی خاص باشد بلکه باید این مشکلات بصورت اصولی و زیر بنایی حل و فصل گردد.

به گفته فرماندار هرسین ساخت و ساز منازل مسکونی و واحد‌های تجاری غیراصولی و بدون اخذ مجوز بر روی این نهر‌ها علاوه بر تجاوز به حریم آنها، باعث بروز مشکلاتی برای این منازل و واحد‌ها شده است و با بارش نزولات آسمانی، موجب ایراد خسارت فراوان به منازل طول مسیر و همچنین مسدود شدن نهر‌ها می‌گردد.

فرماندار هرسین ادامه داد: متاسفانه مالکان این واحد‌های مسکونی و تجاری بدون هیچگونه رویکردی و فکر به آینده اقدام به ساخت و ساز بر روی نهر‌ها نموده اند و هم اکنون با توسعه بافت شهری مشکلات فراوانی برای خود و ادارات خدمات رسان بوجود آورده اند.

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین بیان داشت: مسدود شدن نهر‌ها توسط زباله‌ها از مهمترین دلایلی است که باعث نفوذ آب به داخل سازه‌های غیر مجاز میشود.

مشخص نمودن مسیر و طول این نهر‌ها و قسمت‌هایی که سرپوش دارند و یا فاقد سرپوش هستند، مشخص نمودن قسمت‌های مختلفی از این نهر‌ها که پاکسازی و یا در گذشته لوله گذاری شده اند، شناسایی کامل خانه‌ها و ساخت و ساز‌های فاقد مجوز و دارای مجوز که بر روی این نهر‌ها قرار دارند و همچنین معین شود آب این نهر‌ها در طول مسیر خود به چه اندازه در زیر تاسیسات و اماکن وجود دارد از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.