سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده عراقی: آمریکا به دنبال دور زدن مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهایش است

یکی از نمایندگان فراکسیون فتح اعلام کرد دولت آمریکا در تلاش است تا در چارچوب گفت‌وگو‌های راهبردی میان دو کشور، خروج نیرو‌های خود از عراق را اجرایی نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البلداوی از نمایندگان عراقی عضو فراکسیون فتح می‌گوید واشنگتن در تلاش است تا با توسل به مذاکرات راهبردی با بغداد، مصوبه پارلمان این کشور برای خروج نظامیان آمریکا را دور بزند.

این نماینده فراکسیون فتح اعلام کرد ما همچنان بر اجرای مصوبه پارلمان در خصوص اخراج نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق تاکید داریم.

البلدوای که فراکسیون متبوع او به رهبری هادی العامری مصمم به اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق است، تاکید کرد آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با کمک مذاکرات راهبردی با عراق، مصوبه پارلمان را دور بزنند.

دور اول مذاکرات راهبردی بغداد-واشنگتن در ۲۲ و ۲۳ خرداد سال جاری به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد و به گفته منابع عراقی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق رئیس تیم مذاکره کننده در دور دوم گفت‌وگو‌ها خواهد بود و برای این منظور به آمریکا سفر خواهد کرد.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.