سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مطرح کرد:

بستر رایگان شاد فرصت مناسبی برای دانش آموزان مناطق محروم

کاظمی گفت: شاد به دلیل رایگان بودن فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان مناطق محروم به شناسایی و بروز استعدادهای خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از برنامه‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش این است که از فضای مجازی به گونه‌ای استفاده شود تا دانش‌آموزان به این فضا علاقه‌مند شوند و به فعالیت آسیب‌شناسی شده بپردازند، بیان کرد: به جهت این که استفاده از فضای مجازی در ساعات غیر آموزشی برنامه ریزی شده نبود، با ایجاد برنامه شاد، فضایی فراهم آمد تا دانش آموزان بتوانند، به صورت رایگان در فضای مجازی، از ظرفیت‌های آموزشی استفاده کنند.

او در ادامه با تأکید بر این که برنامه شاد، به دلیل رایگان بودن، دانش آموزان به سهولت می‌توانند، از ظرفیت‌های آن استفاده کنند، افزود: امید آن داریم تا با تکیه بر این بستر استعداد‌های موجود در دانش‌آموزان توانمند در مناطق محروم شناسایی شده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

این مقام مسئول ضمن ابراز خرسندی از این که محتوا‌های بسیار خوب توسط دانش آموزان توانمند در فضای مجازی به وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود، اظهار امیدواری کرد: امید آن داریم تا فضای مجازی بستری مناسب برای استفاده دانش آموزان علاقه‌مند به هنر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشته‌های شرکت کننده در مسابقات فرهنگی و هنری ادامه داد: طیف گسترده این مسابقات حوزه‌هایی همچون هنر‌های دستی، تجسمی، آوایی، رسانه و فضای مجازی، آفرینش‌های ادبی و فیلم و هنر‌های نمایشی را دربر می‌گیرد.

کاظمی گفت: این جشنواره علاوه بر اهداف اصلی که ذکر شد می‌تواند در زنده نگه‌داشتن هنر‌های بومی – محلی و احیا هنر‌ها و صنایع‌دستی فراموش شده نقش بسزایی داشته باشد. زیرا رشته‌هایی در آن شرکت می‌کنند که در حال از بین رفتن و انقراض هستند مانند نمدمالی، کاشی‌کاری، نگارگری و رشته‌های دیگری که در گوشه‌کنار این کشور پهناور روزگاری در سبد خانوار قرار داشته و اکنون به‌واسطه شرایط و بعضاً بی‌مهری در حال از بین رفتن هستند.

او با اشاره به شرایط کنونی کشور بیان کرد: مسابقات امسال را باید به‌صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و پورتال آموزش‌وپرورش برگزار کنیم و روند مسابقات در حدود یک ماه طول خواهد کشید که از ۲۸ تیر آغاز و تا ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و هنری هیچگاه متوقف نمی‌شود

در ادامه محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در حاشیه بازدید از دبیرخانه هشتمین جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور ضمن ابراز خرسندی از میزبانی دانش‌آموزان سراسر کشور گفت: با توجه به شرایط خاص امسال به واسطه شیوع بیماری کرونا رویکرد اجرایی مسابقات متفاوت بود، اما علاقه دوستان به حوزه‌های تخصصی و فعالیت خود به خوبی نشان داد که دانش‌آموزان هنرمند به خوبی به کار خود واقف و علاقه مند هستند.

او با تاکید بر اینکه آنچه که با تعلیم و تربیت در ارتباط است بسیار با اهمیت است، اظهار کرد: دانش‌آموزان هنرمند می‌تواندهنر وتخصص شان را در کنار علم شان مدیریت کنند و پله‌های ترقی را طی کنند.

صیدلو با اشاره به اینکه امیدواریم محصولات این جشنواره‌ها برای دانش آموزان در مدارس موقعیت ایجاد کند تا بتوانند بستر‌های خلاقیت خویش را در نقطه کمال به مخاطب خویش ارائه کنند، تصریح کرد: این مسابقات نمایشگاهی است از بستر‌های خلاقه دانش آموزان که وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حضور معاون می تواند در عرصه تعلیم و تربیت جریان سازی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان با تجلیل از همه کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت کار می‌کنند بیان کرد: همانطور که در شرایط کرونا آموزش تعطیل نشد، همکاران سخت کوش، معلمان و دانش آموزان نیز نشان دادند که فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و هنری نیز به هیچگاه متوقف نمی‌شود و مسیر‌های خلاقیت باز است.

نگاه ما به مسابقات فرهنگی و هنری نگاهی تربیتی است

در ادامه علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از دبیرخانه مسابقات فرهنگی و هنری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، ایجاد فضای شادابی و نشاط در مدرسه است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در مدارس فضایی ایجاد کنیم که دانش آموزان با علاقه و انگیزه به فعالیت‌های خود و کسب علم و دانش بپردازند.

او در ادامه با اشاره به این که شرایط بیماری کرونا این فضا را فراهم آورد که دانش‌آموزان بیشتری در مسابقات شرکت کنند، افزود: این فضا موجب شد تا دانش‌آموزان با مهارت‌های جدید بیشتری آشنا شوند و این تجربه را به ما انتقال داد تا آسیب شناسی فضای مجازی به عنوان یکی از سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

رمضانی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه فضای مجازی اقدامات ارزشمندی انجام داده است و یکی از مهمترین این اقدامات آسیب شناسی فضای مجازی برای دانش آموزان است، اظهار کرد: نگاه ما به مسابقات فرهنگی و هنری نگاهی تربیتی است و دغدغه اصلی ما، دغدغه فرهنگی هنری است و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقاتی که به صورت حضوری و چهره به چهره برگزار می‌شود، در کنار مسابقات مجازی باید همزمان دنبال شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه حوزه‌هایی مانند هنر‌های تجسمی به گونه‌ای هستند که فضای مجازی نمی‌توانند دغدغه‌های موجود در آن را برای ما برطرف کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از کار‌های موجود در مسابقات جمعی هستند، نتوانستیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و حوزه‌هایی مانند تئاتر و سرود با آسیب‌هایی در حوزه اجرا مواجه هستند که باید برای اعتلای آن‌ها چاره اندیشی کرد.

او در پایان بیان کرد: امید آن داریم تا تجربه برگزاری این دست از جشنواره‌ها چراغ راهی برای برگزاری جشنواره‌ها در سال‌های آینده باشد و با آسیب شناسی دقیق در جهت اعتلای دستگاه تعلیم و تربیت کشور گام برداریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.