سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی در گلستان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در پی افزایش دما در استان خبر داد.

حبیب بزی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: با توجه به پیش بینی افزایش دمای بالای ۴۰ درجه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در استان گلستان یگان حفاظت منابع طبیعی استان در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

او افزود: احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع به ویژه جنگل‌های دست کاشت وجود خواهد داشت از این رو به منظور پیشگیری و مقابله با حریق احتمالی ضمن هوشیاری و آمادگی کامل نیروی یگان حفاظت و سایر نیرو‌های طرح جنگل داری برای حفاظت از جنگل‌ها به خط شدند.

بزی ادامه داد: تعداد اکیپ‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در روز‌های عادی ۵۶ اکیپ بوده، اما در شرایط این چنینی تعداد اکیپ‌ها به ۸۰ تا ۹۰ اکیپ ۳ الی ۴ نفره می‌رسد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: این نیرو‌ها در قالب تیم‌های موتوری و خودرویی اقدام به دیده بانی در مناطق مستعد آتش سوزی می‌کنند و برای پوشش هر چه بهتر از ظرفیت نیرو‌های محلی هم به عنوان دیده بان استفاده می‌شود.

بزی ادامه داد: در کنار نیرو‌های انسانی تجهیزات مورد نیاز هم آماده به کار هستند و آتش بُرها هم در مناطق مستعد ایجاد شده است.

او افزود: از مردم می‌خواهیم از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.