سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ هکتار از زمین‌های زراعی مهاباد زیر کشت محصولات جالیزی

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان مهاباد گفت: در سال زراعی جاری ۶۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان مهاباد زیر کشت محصولات جالیزی رفته است.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد به کشت محصولات جالیزی اختصاص یافته و به ازای هر هکتار ۹ تن محصول برآورد می‌شود.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد در خصوص محصولات جالیزی اظهار کرد: پارسال ۴۵۳ تن انواع محصول جالیزی شامل هندوانه، خیار و خربزه از ۵۰ هکتار مزارع مهاباد برداشت شده است.

علیزاده افزود: عمده ارقام تولیدی این شهرستان به ترتیب خیار و خربزه و هندانه هستند که کشت خیار با ۴۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت محصولات جالیزی را به خود اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری هزینه تولید محصولات کشاورزی خصوصا محصولات صیفی و جالیزی افزایش قابل توجه داشته است، بیان کرد: رعایت الگوی کشت و سطوح ابلاغی، هماهنگی زراعان با مسئولین پهنه‌های کشاورزی و تنوع بخشی در محصولات کاشته شده در تنظیم بازار فروش محصولات حائز اهمیت است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان مهاباد اذعان کرد: استفاده از آبیاری تحت فشار به صورت تیپ و بکارگیری روش‌های کشت تونلی و کف پلاستیک در کاشت محصولات جالیزی مازاد بر کشت نشایی موجب شده علی‌رغم آب بر بودن این محصولات، مصرف آب در مزارع تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

علیزاده یادآور شد: از زمان آغاز کشت تا پایان برداشت محصولات جالیزی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شکل فصلی مشغول به کار خواهند بود.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام / س خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.