سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تذکر پیش از دستور صورت گرفت؛

انتقاد عضو شورای شهر تهران از نبود قاضی در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰

عضو شورای شهر تهران گفت: در تعدادی از شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ به دلیل عدم معرفی قضات دادگستری و تکمیل نبودن اعضا، پاسخگویی به مراجعان ماه‌ها به تأخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد، گفت: ابتدا برای سهیل گوهری عزیز که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد از خداوند متعال طلب مغفرت می‌کنم و برای همسر و خانواده‌اش طلب صبر و شکیبایی و برای همه بیماران به ویژه بیماران کرونایی آروزی سلامتی و بهبودی کامل دارم.

او ادامه داد: تذکر من درباره حضور نداشتن نماینده دادگستری در برخی از شعب کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ است. مطابق تبصره ۱ ذیل ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، اعضای کمیسیون‌ها و شعب مختلف ماده ۱۰۰ مرکب از قضات دادگستری، شورای اسلامی شهر و نمایندگان وزارت کشور هستند و قانونگذار مدت محدود ده روز را برای ذی نفع جهت ارسال لایحه دفاعیه در نظر گرفته و کمیسیون‌ها نیز باید پس از آن ظرف یک ماه تصمیم مقتضی و آرای لازم را با حضور اعضای کمیسیون‌ها صادر کنند.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: متاسفانه علی‌رغم اهمیت موضوع و پیگیری‌های مستمر اداره کل اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در تعدادی از شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ به دلیل عدم معرفی قضات دادگستری و تکمیل نبودن اعضا، اقدامات و پاسخگویی به مراجعان ماه‌ها به تأخیر افتاده که لازم است در راستای اعمال ضوابط و همچنین رعایت حقوق شهروندان رسیدگی به پرونده‌ها تسریع شود.

صدر اعظم نوری با بیان اینکه در برخی از کمیسیون‌ها ۴ ماه است که قاضی حضور ندارد و بررسی پرونده‌های این کمیسیون‌ها باقی مانده است، اظهار کرد: از این رو از مدیرکل دادگستری استان تهران انتظار دارم نسبت به معرفی و تکمیل اعضای دادگستر‌ی در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰  اهتمام لازم را معمول کند تا عقب ماندگی امور شعب موسوم و پاسخ به ذی نفعان جبران و رضایت شهروندان حاصل شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.