سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز صورت گرفت؛

اختراع دستگاه فلورایدتراپی با قابلیت تنظیم فلوراید ویبره

پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز موفق به اختراع دستگاه فلوراید و ویبره و تغییر نی یا برس با مزیت بهبود کیفیت دندانپزشکی، سلامت دندان و کاهش هزینه‌ها تا ۷۵ درصد شدند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید آل هاشمی و احمد رضا احمدی دو مخترع واحد فناور دانشگاه صنعتی سهند تبریز پس از یک‌سال و نیم تلاش موفق به اختراع دستگاه فلورایدتراپی با قابلیت تنظیم فلوراید و ویبره برای نخستین بار در جهان شدند.

آل هاشمی سرپرست و مدیر عامل تیم فناور در این خصوص گفت: از مزایای این دستگاه می‌توان به کاهش شدید احتمال مسمومیت بیمار به دلیل قابلیت تنظیم فلوراید، کاهش احتمال آلودگی محلول فلوراید با ایجاد سیستم استریل، کاهش میزان مصرف فلوراید، کاهش نیاز به نیروی انسانی، هزینه مقرون به صرفه دستگاه و صرفه جویی در زمان اشاره کرد.

 احمدی نیز در ادامه گفت: در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت تاکنون ۲۴۰ هزار مورد استفاده از وارنیش فلوراید با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال انجام گرفته که هر بسته از وارنیش فلوراید حاوی یک برس و مقداری فلوراید است که با رعایت اصولی خاص به صورت لایه‌ای نازک به روی تمام سطوح دندان مالیده می‌شود.


بیشتر بخوانید


در راستای اجرای این برنامه در مدارس برای هر دانش‌آموز حدود ۴ الی ۵ دقیقه طول می‌کشد تا پرستار به فلوراید تراپی بیمار بپردازد و سپس باقی مانده محلول دور ریخته شود و با اختراع این دستگاه موفق به صرفه جویی در مصرف فلوراید و کاهش هزینه‌ها تا ۷۵ درصد شدیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.