سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

انجام ۱۳ هزار تست کرونا در استان ایلام

محمد کریمیان از انجام ۱۳ هزار تست کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: در سطح استان تعداد ۱۳ هزار و ۸۲۸ بار نمونه گیری تست کرونا گرفته شده که از این میزان تعداد۶ هزار و ۴۴ مورد مربوط به تیرماه بوده است و در تلاشیم که آزمایشگاه مرکز استان را برای انجام موارد بیشتر ظرف روز‌های آینده تقویت کنیم.

او افزود: در سطح استان در تیرماه تعداد ۶ هزار و ۴۴۴ مورد مشکوک داشته‌ایم که پس از انجام نمونه گیری‌ها تعداد ۲ هزار و ۹۷۱ مورد از این نمونه‌ها مثبت بود و حتی ۵۸۶ نفر نیز بستری شده و متاسفانه تعداد ۶۴ مورد نیز به واسطه این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کریمیان گفت: در رابطه با تعداد متوفیان در بهمن ماه سال گذشته فوتی نداشتیم، اما در ماه‌های اسفند ۱۱ مورد، فروردین ۳۳مورد، اردیبهشت ۱۷ مورد، خرداد ۲۸ مورد و در تیرماه نیز ۶۴ مورد فوتی را شاهد بودیم که تقریبا نیمی از فوتی‌های بیماری کرونا از ابتدای سال تاکنون مربوط به تیرماه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: چیزی که مشاهده می‌شود، روند موفقیت‌آمیز اعمال محدودیت‌ها و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه است که امیدواریم شاهد نتایج مطلوبی به لحاظ کاهش آمار مبتلایان، افراد بستری و متوفیان در ادامه باشیم.

او تصریح کرد: در نقشه پراکندگی ابتلا به بیماری کرونا شهرستان ایلام در تیرماه به لحاظ تعداد فوتی‌ها در صدر شهرستان‌های استان قرار دارد و بعد از آن نیز شهرستان‌های ایوان و دهلران به ترتیب بالاترین میزان متوفیان بیماری کرونا را داشته‌اند.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.