سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مسابقه پوپک قصه گو، مسابقه قصه‌گویی مجازی در البرز

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان البرز از برگزاری مسابقه مجازی قصه‌گویی کودکان با نام پوپک قصه‌گو در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سید حسین بهنامیان، معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان البرز گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر البرز برای آشنایی کودکان با فرهنگ کتابخوانی و مفاهیم انسانیت، مسابقه قصه‌گویی مجازی را در راستای اهداف این جمعیت برگزار می‌کند.

او افزود: این مسابقه به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان پوپک قصه‌گو در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز با بیان این که ترویج فرهنگ صلح، دوستی و مهرورزی یکی از هدف‌های این مسابقه است، گفت: آشنایی کودکان با جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب سرخ، نشر اهداف بشردوستانه این نهضت بین‌المللی، ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر بین کودکان با پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها و انتقال تجربه از اهداف دیگر مسابقه پوپک قصه‌گو است.

او درباره شیوه برگزاری مسابقه افزود: پدربزرگ یا مادربزرگ کودکان می‌توانند از قصه‌های مرتبط با اهداف جمعیت هلال احمر یا ۱۰ قصه پیشنهادی که در سایت سازمان جوانان در دسترس است، انتخاب و برای نوه خود بخوانند.

بهنامیان گفت: کودک و نونهال با بازگویی همان قصه برای مادر بزرگ و پدربزرگ‌ها، تصویری پنج دقیقه‌ای تهیه و به شماره ۰۹۳۰۶۳۷۳۰۴۷ پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند.

او در پایان با اشاره به اینکه شرکت در مسابقه محدودیت سنی دارد، افزود: کودکان در رده سنی ۵تا ۷ سال می‌توانند تا ۱۰مرداد آثار خود را به همراه نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس والدین و آدرس به شماره معرفی شده، ارسال کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: جذابیت و موضوع قصه انتخابی، توانمندی کودک در بیان و بازگویی قصه، استفاده از زبان بدن در بیان، مکان بازگویی و آماده سازی مکان با توجه به موضوع قصه انتخابی، تصویربرداری با حضور پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها در کادر دوربین، نحوه تصویربرداری، تدوین، اضافه کردن افکت و یا هرگونه خلاقیت تصویری و هنری در فیلم‌های ارسالی در داوری مسابقه پوپک قصه‌گو تاثیر دارد.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.