سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوه نامه تشکیل کارگرو‌ه‌های مشورتی مسئولین منتخب امور فنی دهیاری‌ها ابلاغ شد

کریمی از تدوین شیوه نامه تشکیل کارگرو‌ه‌های مشورتی مسئولین منتخب امور فنی دهیاری‌ها در سطوح ملی و استانی از بین مسئولین منتخب امور فنی دهیاری‌ها و ابلاغ آن به استانداری‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اشکان جعفر کریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: شیوه نامه تشکیل کارگرو‌ه‌های مشورتی مسئولین منتخب امور فنی دهیاری‌ها در سطوح ملی و استانی از بین مسئولین منتخب امور فنی دهیاری‌ها تدوین و ابلاغ آن به استانداریهای سراسر کشور انجام شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در نظام برنامه‌ریزی توسعه، ضرورت بهره‌گیری از مشارکت ذینفعان بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان است. از این رو استفاده از دیدگاه‌ها، نظرات، راهکار‌ها و برنامه‌های پیشنهادی تمامی سطوح مرتبط با مدیریت نوین روستایی، در اولویت برنامه‌های حوزه معاونت امور دهیاری‌ها قرار دارد.

وی در خصوص اهداف تدوین شیوه‌نامه تشکیل کارگروه مشورتی مسئولین منتخب امور فنی دهیاری‌های کشور نیز گفت: بهره‌گیری از توان تخصصی و تجارب اعضای کارگروه در تدوین برنامه‌ها، سیاست‌های مرتبط با حوزه اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی، بهره‌گیری از تجارب اجرایی مسئولین امور فنی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در امور مرتبط با عمران روستایی، تبادل تجربیات، اطلاعات و توانمندی‌های اعضاء با یکدیگر، اتخاذ سیاست‌ها و راهکار‌های مناسب به‌منظور تقویت نقش و حضور مؤثر مسئولین امور فنی و ایجاد شبکه‌ای از متخصصین و ناظران فنی دهیاری‌ها در سطوح ملی و استانی از جمله اهداف تدوین این شیوه نامه هستند.

وی پیرامون نحوه تشکیل کارگروه‌ها و برگزاری جلسات آن‌ها نیز خاطرنشان کرد: کارگروه ملی به صورت سالانه با ریاست معاون امور دهیاری‌ها و حضور مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی، یکی از مدیران کل منتخب دفاتر امور روستایی و شورا‌های استانداری و یک نفر مسئول منتخب امور فنی دهیاری‌های کشور از هر استان برگزار می‌شود.

کریمی اضافه کرد: کارگروه استانی نیز هر شش ماه یکبار با ریاست مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری و حضور نماینده دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری، یک نفر دهیار منتخب که توسط مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری انتخاب می‌شود و مسئولین امور فنی منتخب دهیاری‌های شهرستان با حداقل سه سال سابقه نظارت و خدمت در دهیاری ترجیحاً دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی برگزار می‌گردد.

وی در پایان ضمن تأکید بر به‌کارگیری نیرو‌های متخصص و کارآمد به‌عنوان مسئولین امور فنی دهیاری‌ها، گفت: نظارت تخصصی بر امور فنی و عمرانی روستا‌ها و ساماندهی وضعیت ساخت‌وساز با رعایت اصول مهندسی و مباحث مقررات ملی ساختمان، با توجه به وظایف قانونی دهیاری‌ها در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو ضرورت دارد از نیرو‌های متخصص و کارآمد به‌عنوان مسئولین امور فنی دهیاری‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.