سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغازفعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در آذربایجان شرقی

صبح امروز مراسم افتتاح پایگاه‎های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با حضور مسئولین استان آذربایجان شرقی به صورت آزمونه در دبستان ام ابی‌های ناحیه یک تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان روز شنبه در این مراسم ضمن اشاره به کاهش آمار سنجش نوآموزان به خاطر شرایط کرونایی افزود: در کل استان حدود ۳۰ هزار نفر از نو آموزان بدو ورود به دوره ابتدائی در ماه‌های مرداد و شهریور سالجاری سنجش می‌شوند و مابقی نیز کودکان ورود به پیش دبستانی هستند که بعد از مهر ماه مورد سنجش عمومی و تخصصی قرار خواهند گرفت.

او  اظهار داشت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین می‌باشد و در این سند موضوع سنجش دانش آموزان بدو ورود به مراکز پیش دبستانی و دبستانی به صورت ویژه‌ای مد نظر قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سنجش نو آموزان مشکلات احتمالی و اختلالات مربوط به یادگیری، بینائی و شنوائی و ناتوانی‌های یادگیری نوآموزان مشخص می‌شود.

اکرمی اعلام کرد: تعداد ۳۰ هزار نو آموز طی فرایند ۴۵ روزه در ۴۰ پایگاه عمومی و یک پایگاه تخصصی استان سنجش می‌شوند.

عباسعلی درستی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجانشرقی نیز گفت: امروز استان آذربایجانشرقی در بدترین شرایط از زمان آغاز انتشار ویروس کرونا قرار دارد و از ۱۹ شهرستان استان ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز قراردارند.

او  با بیان اینکه در این استان هیچ شهری با وضعیت سفید وجود ندارد، تاکید کرد: مردم می‌بایست جهت مصون ماندن از خطر ابتلا به این ویروس منحوس توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را مد نظر قرار داده و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و استفاده از ماسک در کاهش تعداد مبتلایان به ویرس کرونا سهیم باشند.

او  از مسئولین مراکز سنجش خواست مانع از تجمع اولیا در پایگاه‌های سنجش با نوبت دهی دقیق شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی معمول از بخش‌های غیر ضروری سنجش صرف نظر کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.