سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر ملی مبل و منبت ملایر+فیلم

 هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان ملایر در رشته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که بیشتر این عزیزان در رشته مبل و منبت مشغول به کار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در شهرستان ملایر استان همدان در داخل شهر و روستا (رو ستا مانند دهنو آورزمان، جوکار و...) بیش از ۴۵۰۰ کارگاه کوچک و بزرگ منبت دارای مدرک  و مجوز هستند و در این کارگاه‌ها بیش از ۸۲۰۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۲۵ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال دارند که بیش از ۱۴۰۰ نفر این افراد در سنوات قبل بیمه شده اند.

بر اساس ارزیابی و داوری‌های بعمل آمده و مصوبات مربوط به شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی شهر ملایر به عنوان شهر ملی منبت ایران ثبت شده است که در بحث برند سازی و در راستای حمایت از تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

شهرستان ملایر دارای شهرک صنعتی خوشه مبل و منبت است که تعداد زیادی (حدود ۷۵) از کارگاه ها‌ی بزرگ در این شهرک در حال فعالیت هستند. (در ضمن تنها ملایر دارای شهرک خوشه مبل و منبت است) و سالانه حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار سرویس کار تولید می‌کنند که بیش از ۸۰ درصد تولید کشور محسوب می‌شود.

بیشتر آن به کشور‌های آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس، ترکیه و عراق، تهران و دیگر شهر‌های کشور صادر می‌گردد.

بزرگترین بازار مبل در ۳۲ متری شهید مطهری ملایر با حدود ۲۰۰ نمایشگاه کوچک و بزرگ برای عرضه به اهالی و خریداران ایجاد شده است.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.