سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر اعتیاد والدین بر کودکان

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی گفت : اعتیاد اعضای خانواده به سیگار و مواد مخدر و ... بر روی کودکان تاثیر می‌گذارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غضبان احمدی فرد فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی گفت : اعتیاد اعضای خانواده به سیگار و مواد مخدر و ... بر روی کودکان تاثیر می‌گذارد اگر چه تمام خانواده از اعتیاد یک فرد در خانواده رنج می‌برند، ولی تاثیر منفی آن بر روی کودکان بیش از سایرین است.

او گفت : این کودکان با هرج و مرج شرایط غیر قابل پیش بینی در خانه روبه رو هستند و همین امر منجر به مشکلات زیادی در زندگی فعلی و آینده آن‌ها می‌شود بسیاری از پژوهشگران معتقدند کودکانی که پدر و مادر آن‌ها معتاد هستند معمولا در معرض مشکلات زیر قرار دارند.

احمدی فرد افزود : زندگی یک فرد معتاد با یک زندگی عادی خیلی فرق دارد. کودکان در این خانواده‌ها شاهد خشونت خانگی، سوء استفاده جسمی و جنسی، افسردگی، بیماری‌های روانی، طلاق و غیره.. خواهد بود و احتمال تمایل به انجام این نوع رفتار‌ها نیز در آن‌ها بیشتر است؛ و در معرض شدید ابتلا به اضطراب و افسردگی و یا حتی خودکشی قرار دارند در اکثر مواقع این سوء رفتار آن‌ها به خارج از محیط خانه نیز منتقل می‌شود و آن‌ها با همسالان خود به سختی ارتباط بر قرار می‌کنند و معمولا به افرادی خجالتی و غیر اجتماعی تبدیل می‌شود.

او افزود : گاهی اوقات هنگامی که والدین بر سر کودک خود فریاد می‌زنند او خود را گناهکار و به دلیل تمام اتفاقاتی که در خانه رخ می‌دهد مقصر می‌داند این احساس گناه نیز در آینده روی رفتار او تاثیر می‌گذارد.

احمدی فرد ادامه داد : در اکثر مواقع حتی زمانی که فقط یکی از والدین معتاد است پدر یا مادر قادر به ارائه خدمات و یا توجه به کودک خود نخواهد بود. چرا که تمام تمرکز آن‌ها روی مشکلات خودشان است این نادیده گرفتن کودک ممکن است اورا به افسردگی و یا سایر مشکلات روان دچار کند.

او افزود : کودکان در این خانواده‌ها بطور مداوم شاهد مجادله والدین خود با یکدیگر هستند و خود نیز در معرض سوء استفاده جسمی و یا روان قرار می‌گیرند و این شرایط در نهایت می‌تواند به بیماری جسمی و روحی کودک منجر شود.

احمدی فرد گفت : در خانواده‌هایی که یکی از والدین مواد مخدر مصرف می‌کنند کودکان باید همیشه آرام باشند تا والدین عصبانی نکنند به همین دلیل افرادی ترسو و با اعتماد به نفس پایین هستند و از هر چیزی و هر فردی می‌ترسند.

او گفت : از آنجایی که کودکان پدر و مادر‌های معتاد همواره در معرض مواد مخدر و ... قرار دارند بنابر احتمال اینکه کودک خود نیز تصمیم بگیرد آن را امتحان کند بسیار زیاد است و احتمال اعتیاد او در آینده به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

احمدی فرد افزود : از آنجا که این کودکان بسیار خجالتی هستند و کمتر با دوستان خود ارتباط برقرار می‌کنند و معمولا زندگی آن‌ها مخفیانه است نمی‌توانند به هیچ فردی اعتماد کنند و این عدم اعتماد در روابط آینده و زندگی آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.