سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۲۵۰۰ مورد ابتلای جدید به کرونا در عربستان

مقامات بهداشتی عربستان سعودی اعلام کردند در شبانه روز گذشته بیش از ۲۵۰۰ مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور شناسایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت بهداشت عربستان سعودی امروز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۵۶۵ نفر بیمار جدید کرونایی شناسایی شده که به این ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور به ۲۴۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، شهر مکه با ۲۲۴ مورد ابتلای جدید، بیشترین تعداد عفونت‌های جدید را گزارش کرده است. ریاض با ۲۱۲ مورد در رده دوم قرار دارد و جده پس از آن ۱۸۹ مورد جدید شناسایی کرده است.

در این میان در شبانه روز گذشته، در مجموع ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل قربانیان کرونا در عربستان به دو هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت عربستان روز گذشته اعلام کرد در مجموع بیش از ۶۵ هزار آزمایش کرونا گرفته که از این میان، بیش از ۲۴۸ هزار مورد آن‌ها مثبت اعلام شده است. با این حال، مقامات سعودی معتقدند که میزان خطر شیوع این ویروس در هفته‌های گذشته در این کشور کاهش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون بیش از ۱۴ میلیون و ۲۲۳ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار نفر نیز از این بیماری بهبود یافته‌اند.

آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، مکزیک، شیلی، اسپانیا و انگلیس در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند. عربستان نیز در میان کشور‌های آلوده به کرونا در رده سیزدهم قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.