سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه بانکداری الکترونیکی در روستا‌های استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تراکنش بانکی در خود پرداز‌های روستایی استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به نصب ۲۷ دستگاه خودپرداز بانکی در روستا‌های استان، گفت: این دستگاه‌های خودپرداز با هزینه وزارت ارتباطات از محل اعتبار طرح‌های توسعه روستایی و از سوی پست بانک استان یزد نصب و راه اندازی شده است. 

او افزود: با یکی از اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه بانکداری الکترونیکی با هدف تقویت اقتصاد، اشتغال زایی و عدالت ارتباطی در مناطق کم برخوردار بوده است.

پاکدل با تاکید بر افزایش رونق اقتصادی روستا‌های استان با توسعه بانکداری الکترونیکی، اظهار داشت: تعداد تراکنش ثبت شده خودپرداز‌های روستایی استان در سال ۹۷ نزدیک به یک میلیون بوده و بیش از یک میلیون و پانصد هزار تراکنش بانکی در سال ۹۸ به ثبت رسیده که اهمیت ارائه خدمات بانکی در روستا‌ها را نشان می‌دهد.

او افزود: در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۴۵ میلیارد ریال و ۳۸۴ میلیارد ریال تراکنش از طریق دستگاه‌های خودپرداز روستایی انجام شده است که سهم مهمی در رونق اقتصادی و کاهش سفر ساکنین روستا‌ها به شهر‌ها برای انجام امور بانکی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری، امکان اجرای برنامه توسعه این دستگاه‌ها در سایر روستا‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.