سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه‌های عملی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با رعایت نکات بهداشتی

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: کارگاه‌های عملی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس به صورت حضوری با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی شریفی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه بخشی از کارگاه‌های عملی این دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کارگاه‌ها با رعایت نکات بهداشتی در مردادماه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سرفصل حدود ۷۰ درصد از دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت عملی و کارگاهی است مجبور هستیم بخشی را به صورت حضوری و با رعایت نکات بهداشتی و الزام‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار کنیم.

او بیان کرد: پس از شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی آموزش‌های مجازی از اواخر فروردین آغاز و تا پنجم تیرماه ادامه یافت که در این مدت بیش از یک هزار ۵۰۰ مدرس آموزش‌های مجازی را انجام دادند.

شریفی افزود: اجرای کلاس‌های الکترونیکی برخط نیز بر پایه پلت فرم اسکای روم و استفاده از سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با ارائه بارگذاری فایل‌های آموزشی، ارائه تکلیف و پروژه، برگزاری آزمون میان ترم و پایان ترم به صورت برون خط در دستور کار دانشگاه قرار گرفته شد.

او گفت: در حال حاضر نیز آزمون‌ها به صورت الکترونیک در دانشکده‌های مختلف دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در حال برگزاری است و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس تصریح کرد: در موضوع آموزش‌های عملی، تلاش شد تا در حد امکان کلاس‌های آنلاین عملی را از کارگاه‌های مهارتی برگزار و آموزش لازم را ارائه دهند که این مهم نیز به خوبی و با کمترین مشکلات محقق شد.

شریفی تصریح کرد: با توجه به لزوم گذراندن برخی از دروس عملی به ویژه رشته‌های برق و مکانیک برنامه ریزی لازم در مورد برگزاری کلاس‌های عملی انجام شده که دانشجویان در یک مدت زمان مشخص به صورت حضوری و با رعایت اصول بهداشتی این دروس را آموزش می‌بینند.

او، به راه اندازی میز خدمت الکترونیک در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اشاره کرد و افزود: از ابتدای راه اندازی این میز خدمت که ویژه دانشجویان و سایر ارباب رجوع است، درخواست‌ها در وب سایت هر دانشکده ثبت و پاسخ لازم را دریافت می‌کنند که تاکنون در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر به ۳ هزار و ۴۸۰ درخواست دانشجو پاسخ داده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، به میزبانی فارس از ۴ وبینار آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس رتبه سوم آموزش‌های مجازی را کسب کرد.

او با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با توجه به دارا بودن بیشترین تعداد آموزشکده و دانشکده یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این دانشکده، به منظور ارتقای سطح برگزاری آزمون‌های آنلاین این دانشگاه اقدام به برگزاری وبینار‌های آموزشی تخصصی در بخش‌های مختلف کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اضافه کرد: تاکنون ۲۰ وبینار بوسیله این معاونت برگزار شده که ۴ وبینار آن به صورت ملی برگزار شده و یکی از آن‌ها در زمینه جهش تولید و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده است.

او بیان کرد: در این رابطه بر اساس دروس بارگذاری شده در سامانه سمیاد، درصد مراجعه اساتید و دانشجویان به این سامانه امتیازبندی شده و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس موفق به کسب مقام سوم در بین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۳:۵۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سمیاد یکی از افتضاح ترین و پر مشکل ترین سایت می باشد و باعث رنجش دانشجویان شده است