سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار برای رفع مشکلات آب شرب روستا‌ها

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : ۷۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات آب شرب روستا‌های شهرستان‌های غرب کرمانشاه و در قالب یک برنامه زمان‌بندی کوتاه مدت اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : مشکلات آب شرب روستا‌های شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با حضور وزیر نیرو بررسی شد که در این خصوص مقرر گردید در یک برنامه کوتاه مدت فعلا این مشکلات رفع شود و تقویت و تعویض سامانه‌های شبکه انتقال آب منطقه نیز در یک برنامه بلند مدت ۲ ساله مورد توافق قرار گرفت.

او گفت : سامانه آبیاری گرمسیری می‌تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار شود که تا سه ماه آینده بیش از ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت ذهاب، سرقلعه و گیران و همچنین بخش‌هایی از مزارع شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد که در اشتغال جوانان منطقه موثر است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تعهد کرده اند که تا ۲ سال آینده ۲۳ هزار هکتار از ارضی کشاورزی مناطق غرب کرمانشاه تحت پوشش سامانه گرمسری قرار گیرد و لازم است در ایجاد کانال‌های پایین دست سد‌ها و شبکه‌های فرعی نیز تسریع شود.

حیدری با اشاره به نقش مهم مرز‌ها در رونق و پیشرفت مناطق مرزی گفت: مرز‌ها اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند باعث رونق و پیشرفت منطقه شوند از این رو پیگیری‌ها برای بازگشایی سریع مرز تیله کوه به وزیر امور خارجه داده شد تا مردم سرپل ذهاب بتوانند از مزایای فعالیت‌های تجاری این مرز بهره‌مند شوند.

او اصلاح مدیریتی در گمرک را مورد تاکید قرار داد و به گفت و گو با وزیر اقتصاد در این ارتباط اشاره کرد و افزود: امیدوارم بتوانیم شاهد استفاده حداکثری از قابلیت‌های تجاری مرز‌ها و رونق و پیشرفت منطقه باشیم.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه گذاری در منطقه و جذب سرمایه داران از نکات مهم در پیشرفت منطقه است که در این رابطه اقدام‌های مناسبی با همکاری استانداری کرمانشاه انجام گرفته و درخواست‌های متعددی نیز وجود دارد و در حال بررسی برای جذب بهترین درخواست‌ها هستیم.

او با اشاره به موضوع امهال تسهیلات زلزله زدگان در مناطق زلزله زده گفت: بانک کشاورزی به صورت موردی اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی به صورت یارانه از دولت دریافت کرده و سایر بانک‌ها نیز می‌توانند به صورت موردی از طریق دولت اقدام کنند تا مشکل امهال وام مردم زلزله زده رفع شود.

حیدری افزود: در این رابطه یک درخواست ۲ساله امهال از دولت نیز انجام گرفته و در تلاش هستیم حداقل برای مدت یکسال امهال تسهیلات زلزله زدگان را از دولت دریافت کنیم.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.