سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری پرستاری ۱۴ سال پس از تصویب در مجلس

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: قانون تعرفه‌گذاری پرستاری ۱۴ سال پس از تصویب آن در مجلس هنوز اجرایی نشده است.

محمد شریفی مقدم  دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پرستاران در حال حاضر در صف مقدم مقابله با بیماری کرونا دوران سختی را می گذرانند اما متاسفانه از برخی کم لطفی ها از سوی مدیران نظام سلامت برخوردار می شوند به طوری که پرداخت اضافه کاری و کارانه پرستاران با تاخیر چندین ماهه انجام می شود.

او ادامه داد:  به تازگی رئیس  جمهور به سازمان برنامه و بودجه دستور اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان بابت پرداخت مطالبات پرستاران شاغل در خط مقدم مبارره با بیماری کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان ها داده است. مطالبات پرستاران بابت اضافه کاری و کارانه شان به طور متوسط در حدود یک سال است که پرداخت نشده و این افراد به سختی از عهده هزینه های زندگی بر می‌آیند. بسیاری از پرستاران به دلیل حقوق کم مجبور هستند که در دو شیفت و یا در دو مرکز درمانی مختلف مشغول به فعالیت شوند.

به خطر افتادن سلامت بیماران کرونایی با کمبود نیروی پرستاری

شریفی مقدم افزود: کمبود نیروی پرستاری در شرایط کرونایی می تواند سلامت بیماران بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی را به شدت تهدید کند. 

او تاکید کرد: متاسفانه بعد از گذشت حدود ۱۴ سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی هنوز این طرح در کشور اجرایی نشده است.


بیشتر بخوانید


دببر کل خانه پرستار ایران گفت: ما پیشنهاد بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون تعرفه گذاری را برای یک سال به سازمان های ذی‌ربط دادیم، اما تا به امروز نظری از سوی آنها به ما اعلام نشده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.