سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۵ میلی متر باران در نیکشهر سیل به راه انداخت

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته نیز بارش‌های مونسون در سیستان و بلوچستان ادامه داشت به طوریکه از ایستگاه «هیچان» نیکشهر ۵۵ میلی متر باران گزارش شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت با ادامه وزش باد‌های مرطوب مونسون در سیستان و بلوچستان و تزریق رطوبت مناسب، بارش مونسون در نیمه جنوبی استان ادامه یافت و در ۲۴ ساعت گذشته از ۷ ایستگاه بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد.

او  افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها تا صبح امروز به ترتیب مربوط به ایستگاه‌های «هیچان» نیکشهر با ۵۵، «مهبان» نیکشهر ۴۶ و «هیرک» قصرقند ۱۵ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بارش‌های همرفتی این موقع از سال به شدت پراکنده و نامنظم است به طوریکه بعضاً در زمان و محدوده‌های کوتاه رخ می‌هد و منجر به جریان یافتن رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر می‌شود.

حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان شنبه شرایط برای بارش‌های مونسونی در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان فراهم است.

او  افزود: با توجه به ویژگی سامانه‌های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، پیش بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.