سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در کرمان

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمان از پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی استان کرمان با اشاره به اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا کسب و کار‌های حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی بیشترین آسیب را متحمل شده است، گفت: تاکنون تسهیلاتی براساس دستورالعمل‌های ارسالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به آن ها اعطا شده است.

او با اشاره به اینکه از ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی، تاکنون ۸۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است، افزود: در روند پرداخت تسهیلات بیش از ۲۷ میلیارد ریال به حوزه صنایع‌دستی و بیش از ۵۲ میلیارد ریال به حوزه گردشگری تعلق گرفته است.

فعالی با بیان اینکه در حال حاضر برای دریافت تسهیلات کرونا ۷۷۵ پرونده با اشتغال‌زایی هزار و ۱۷۲ نفر تشکیل شده است، بیان کرد: از این تعداد، ۲۸۱ پرونده مربوط به گردشگری و ۴۸۴ پرونده مربوط به صنایع‌دستی است.

او با اشاره به اینکه تسهیلات کرونا به تمام کسب و کار‌های گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: تاسیسات گردشگری می‌توانند از حداقل ۱۶۰ میلیون ریال تا ۹ میلیارد ریال وام بانکی با نرخ سود ۱۲ درصد و با دوره تنفس حدود ۶ ماه بهره‌مند شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی استان کرمان بیان داشت: تمامی تاسیسات و فعالان گردشگری می‌توانند به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و از قسمت مخصوص تسهیلات گردشگری در خواست خود را ثبت کنند.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.