سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

عملیات مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع استان سمنان

لطف‌الله رضایی گفت: عملیات مبارزه با سن مادری در سطح یش از ۱۷ هزار هکتار مزارع گندم و جو در استان سمنان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سطح کل مبارزه با سن مادری در سال زراعی امسال در استان سمنان ۱۷ هزار و ۷۷۰ هکتار بوده که از این میزان ۱۴ هزار و ۱۸۵ هکتار دز مزارع گندم و ۳ هزار و ۵۸۵ هکتار در مزارع جو بوده است. وی با بیان اینکه عمده مبارزات با سن مادری و پوره در مزارع گندم و جو در شهرستان گرمسار، میامی و آرادان بوده است گفت: سطح کل مبارزه با افت سن در مزارع گندم و جو گرمسار پنج هزار و ۹۵۰ هکتار بوده است.

او میزان مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو در میامی را پنج هزار و ۵۲۰ هکتار عنوان کرد و افزود: پس از میامی بیشترین سطح مبارزه با افت سن در شهرستان آرادان و به رقمی بالغ‌بر چهار هزار و ۲۶۰ هکتار بوده است.

رضایی با بیان اینکه شاهرود، سمنان، دامغان و سرخه نیز به ترتیب بیشترین سطح مبارزه را پس از گرمسار و میامی و آرادان داشتند ابراز داشت: در شاهرود در سطح ۸۸۰ هکتار، سمنان ۷۰۰، دامغان ۲۶۵ و سرخه نیز ۱۹۵ هکتار مبارزه با آفت سن انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با سن مادری از اواسط فروردین‌ماه آغازشده است تصریح کرد: مبارزه با این آفت در سمنان از نهم فروردین‌ماه در سمنان آغاز و در گرمسار و آرادان نیز از ۱۸ فروردین‌ماه آغاز شد.

او اظهار داشت: مبارزه با آفت سن مادری در میامی از ۲۰ فروردین، دامغان ۳۱ فروردین و در سرخه و شاهرود به ترتیب یکم و دوم فروردین‌ماه آغاز شد.

رضایی با بیان اینکه مبارزه با سن پوره از خردادماه آغاز شد بیان کرد: مبارزه به پوره در سمنان از ۲۹ اردیبهشت آغاز و در شهرستان‌های گرمسار و آرادان نیز از روز نخست اردیبهشت‌ماه و در سرخه نیز دوم اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پایان افزود: در شهرستان‌های میامی، دامغان و شاهرود نیز به ترتیب در روز‌های پنج و ششم خردادماه عملیات مبارزه با پوره آغاز شد.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.