سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرغوبیت مثال زدنی خوشه‌های طلایی در مهریز/ برداشت ۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس جهادکشاورزی شهرستان مهریز از افزایش ۲۰ درصد محصول گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد جعفری رئیس جهادکشاورزی شهرستان مهریزگفت: بارش‌های بهاری رحمت الهی و استفاده از بذر مناسب باعث شده تا کشاورزان شهرستان مهریز امسال گندم بیشتری برداشت کنند.

او با بیان این که برداشت گندم در شهرستان مهریز تا اوایل مرداد ادامه دارد، پیش‌بینی کرد که بیش از یک هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

جعفری با اشاره به بارش‌های خوب بهاری امسال، از افزایش عملکرد محصول گندم در این شهرستان خبر دادو تصرح کرد: به طور متوسط از هر هکتار گندمزار‌های شهرستان، چهار تا پنج تن گندم برداشت می‌شود که امسال افزایش عملکرد ۲۰ درصدی این محصول را در مهریز شاهد هستیم.

او  مهمترین ارقام محصول گندم در این شهرستان را سیوند، نارین و روشن نام برد و گفت: امسال در عملیات برداشت گندم در شهرستان از دستگاه کمباین نیز بهره گرفته شد.

جعفری با بیان این که گندم‌های برداشت شده  از سوی مراکز خدمات جهاد کشاورزی سطح شهرستان از کشاورزان به قیمت مصوب خریداری و در سیلوی مرکز استان ذخیره‌سازی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود با تحویل محصول گندم مازاد مصرف از سوی کشارزان به این مراکز، در تحویل نهاده‌ها و خدمات به کشاورزان بهتر عمل شود.

امسال بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان مهریز به کشت گندم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.