سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان زرند خبر داد؛

برخورد قاطع با اخلال گران حوزه مسکن و زمین در زرند

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از برخورد جدی دستگاه قضا با اخلال گران حوزه مسکن و زمین در شهرستان زرند خبر داد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده،  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند  گفت: با توجه به افزایش لجام گسیخته قیمت زمین و مسکن در شهرستان زرند با اخلال گران حوزه زمین و مسکن برخورد خواهدشد.

 او در تشریح این طرح گفت: اولین گام، برخورد  با سودجویان حوزه زمین و مسکن خواهد بود و بنگاه‌های املاک متخلف پلمب و متصدی آن‌ها تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت. 

 حجت الاسلام بلوچ زاده بیان کرد: برخی بنگاه‌های املاک اقدام به ایجاد انحصار و خرید و فروش‌های صوری در بازار می‌کنند که  این امر باعث اخلال در بازار مسکن می‌شود و در مواردی هم املاک غیرمجاز با حضور دلالان مورد فروش قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: بساط فعالیت غیرمجاز واسطه‌ها و کلاهبرداران در شهرستان باید برچیده شود و این اطمینان را به عموم جامعه می‌دهم که در این مسیر با قاطعیت حرکت خواهیم کرد.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به نقش مردم در این مبارزه تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهم تا هوشیار باشند و به دلالان  و سودجویان اعتماد نکنند و برای جلوگیری از هر گونه معاملات خلاف واقع و صوری و نیز برای قطع دست تمام کسانی که باعث بی ثباتی و بی نظمی در بازار زمین و مسکن می شوند با این دادستانی همکاری کنند. 

او با هشدار به فعالیت غیرقانونی سودجویان از طریق شبکه‌های اجتماعی هم گفت: در حوزه فضای مجازی، پیچ و کانال‌های مربوط به متخلفان در حوزه مسکن و زمین مسدود خواهد شد و با کسانی که در فضای مجازی با تبلیغات اغواکننده برای خرید و فروش و افزایش بعضا سیصد درصدی قیمت‌ها مردم را  وسوسه و ترغیب می‌کنند و از این طریق آرامش روانی جامعه را برهم می زنند، برخورد قانونی خواهد شد.

حجت الاسلام بلوچ زاده گفت: از روز شنبه ۲۸ تیرماه بازرسان این دادستانی به صورت ویژه و در قالب خریدار یا فروشنده به بنگاه‌های املاک مراجعه تا نحوه‌ فعالیت آن‌ها را مستندسازی کنند و این اعلام خبر به معنای اتمام حجت دادستانی به سودجویانی است که زندگی مردم را دچار مشکل کرده اند. 

او  با انتقاد از نبود بازرسی‌های دقیق و تاثیرگذار اتحادیه و اتاق اصناف گفت: به جد انتظار دارم تا در کوتاه ترین زمان ممکن، کارشناسان این حوزه‌ ها نسبت به سامان دادن این وضعیت دشوار، اقدام عاجل صورت دهند و ساز و کار‌های مناسب را برای ایجاد یک سامانه برای بارگذاری آگهی‌های افرادی که در قالب خریدار و یا فروشنده واقعی هستند، فراهم و با ورود به حوزه قیمت گذاری به همت کارشناسان داراری صلاحیت،  بنگاه های مجاز را در این سامانه ملزم به فعالیت کنند. 

حجت الاسلام بلوچ زاده ضمن قدردانی از بنگاه‌های منصف شهرستان، بار دیگر ضمن درخواست همکاری مردم برای مقابله با نابسامانی در بازار زمین و مسکن از آنان خواست، گزارشات و مستندات خود را برای دادستانی ارسال کنند.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فیاض
۱۵:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگر املاکی ها را مجبور میکردین ک نرخ را حتما در ملاء عام نصب کنن ک مردم قیمت ها را مشاهده کنن خیلی بهتر خواهد شد.