سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرازی از وصیت‌نامه قابل تأمل شهید دفاع مقدس

بخشی از وصیت‌نامه شهید رسول سیفی، از شهدای والامقام شهر ری در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شهدای والامقام معمولا در جبهه‌های جنگی و حتی آخرین لحظات شهادتشان دست به قلم می‌شدند و خواسته‌ها و توصیه‌های خود را برای خانواده و مردم کشورشان به یادگار می‌گذاشتند. در ادامه، فرازی از وصیت شهید رسول سیفی، از شهدای والامقام شهر ری را می‌خوانید، نوشته‌ای که در ۳۰ بهمن ۱۳۶۲ توسط این شهید ثبت شده است:

"خدایا می خواهم به پیشت بیایم ولی شرمنده‌ام غیبت، دروغ، تهمت، افترا و ... درون کوله بارم سنگینی می‌کند. کمک کن، یاری‌ام کن مرا جلوی ائمه اطهار و شهدای اسلام خجالت زده نکن.

«استغفرالله ربی و اتوبه الیه» خدایا دیگر توبه کرده‌ام اگر می خواهی جلوی امام حسین (ع) و اصحابش شرمنده نباشم خواهش می‌کنم طوری جانم را بگیر که تکه‌های گوشت بدنم را نتوانند جمع کنند. شاید ذره‌ای از دینم را ادا کرده باشم. (آمین یا رب العالمین)

ساعت ۵ بعد از ظهر ۳۰ بهمن ۱۳۶۲ پادگان حاج احمد متوسلیان(دو کوهه) بنده گناهکار خدا،‌ رسول سیفی"

 
در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق بسیاری از مردمان کشور ناجوانمردانه بر اثر حمله‌های هوایی و زمینی به شهادت رسیدند و عده زیادی از این شهدا کسانی بودند که شجاعانه به دل جبهه‌‌های جنگی زده بودند و برای حفظ امنیت کشور و ارزش‌های ملی با دشمن روبه‌رو می‌شدند.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اجر شما با آقا اباعبدالله
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام بر شهیدان.