سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۰ هزار نوآموز استثنایی ارزیابی می‌شوند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: بیش از ۳۰ هزار نوآموز آماده ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی ارزیابی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قره خانی، رئیس آموزش ‌و پرورش استثنایی استان همدان بیان داشت: از ابتدای آغاز طرح سنجش تاکنون از نزدیک به پنج هزار نوآموز در سطح این استان در سامانه طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوبت‌گیری شده است.

احمد قره‌خانی افزود: پیش‌بینی می‌شود در این طرح برای سال تحصیلی جاری، بیش از ۳۰ هزار نوآموز آماده ورود به دبستان ارزیابی شوند.

او اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، پایگاه‌های سنجش به طور منظم و روزانه ضد عفونی می‌شوند و نوبت‌دهی و حضور مراجعه کنندگان در این پایگاه‌ها با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می شود.

قره‌خانی ادامه داد: این طرح از ۲۱ تیر آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه تعداد پایگاه‌های سنجش این استان از ۲۰ به ۲۵ پایگاه افزایش یافته است، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعداد مراجعه کنندگان به پایگاه‌ها از ۴۶ نفر در روز به ۲۰ نفر در هر پایگاه کاهش پیدا کرده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: همه پایگاه‌های سنجش در روز‌های گذشته ضد عفونی شده‌اند و بسته‌ها و اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، گان، شیلد و ژل ضدعفونی کننده دست، در این پایگاه‌ها توزیع شده است.

او افزود: پیشگیری و تشخیص، شناسایی به موقع اختلالات احتمالی دانش آموزان و مداخلات به هنگام در سن‌های طلایی رشد، از مهم‌ترین اهدف اجرای این طرح است.

قره‌خانی تاکید کرد: در این طرح دانش‌آموزان پس از نام‌نویسی در مدارس، به پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان معرفی و از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی، معاینه و ارزیابی می‌شوند.

او بیان کرد: اگر نوآموزی در این طرح شرکت نکند گواهی سنجش سلامت دریافت نمی‌کند و نام‌نویسی در مدارس نهایی نخواهد شد.

انتهای پیام/ د 

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.