سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم و مسوولان در این موقعیت سخت کشور پای کار باشند

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در این موقعیت سخت کشور اگر مردم و مسوولان پای کار بیایند و بر خداوند توکل کنند به طور حتم پیروز خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با اشاره به فرمایشات اخیر رهیر معظم انقلاب در ارتباط با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب ترجیح مسائل مردم بر مسائل شخصی و جناحی، پرهیز از جوزدگی و اولویت دادن به مسائل کلان کشور را به نمایندگان متذکر شدند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: توجه دادن رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ۲ مقوله متفاوت توجه به مشکلات اقتصادی و در عین حال در نظر گرفتن بنیه قوی کشور را امید آفرین و مسوولیت آفرین دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به برخی حرکات التهاب‌آفرین در روز‌های نخست شروع به کار مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اکنون دوران درگیری نیست و گرنه دشمن طمع می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از راه‌های تحصیل تقوا را چنگ زدن به ریسمان ولایت خداوند، تبعیت از اولیای الهی، پرهیز از اختلاف، حفظ وحدت و انسجام دانست و افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تعامل مجلس با سایر قوا، نیاز است نمایندگان در مسیر مورد تایید رهبری گام بردارند.

 او صدور پیام سراسر قوت و قدرت امام خمینی (ره) را بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مثال دیگری از تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) خطاب به مستکبران فرمودند «که اگر در برابر دین ما بایستید در برابر تمام دنیای شما خواهیم ایستاد».

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: مدتی بعد از این پیام دنیا شاهد فروپاشی شوروی به عنوان ابرقدرت غرب بود و انشاالله فروپاشی استکبار غرب هم در راه است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد اظهارداشت: در دوران پس از صدور قطعنامه، دشمنان طمع کردند و منافقین حمله‌ای را به مرز‌های کشورمان تدارک دیدند که در عملیات مرصاد به شکست انجامید.

امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به شعار سال و فعالیت‌های متعددی که در سیستان و بلوچستان در حال انجام است افزود: با تلاش استاندار و سایر مسوولان این استان سرمایه‌های خوبی برای ارتقا وضعیت این منطقه جذب شده و امیدواریم که با مدیریت قوی و کارشناسی دقیق شاهد بهره‌وری حداکثری باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و اشاره به وضعیت مناسب این استان از حیث آمار ازدواج و طلاق نسبت به سایر استان‌ها، بیان کرد: ثابت ماندن آمار ازدواج در این منطقه با وجود افزایش جمعیت، تا حدی نشانگر کاهش نسبی این آمار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به تبعات متعدد کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری از جمله پیری جامعه و مشکلات اقتصادی تصریح کرد: مسوولان، مؤسسات مرتبط و خیران با تهیه جهیزیه، ترویج ازدواج آسان و ارائه آموزش‌های لازم حین و بعد از ازدواج به گرم ماندن کانون خانواده در کشورمان کمک کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تسلیت ایام شهادت امام جواد (ع)، لزوم پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) را یادآور شد و خاطر نشان کرد: امام جواد (ع) با وجود شرایط دشوار با تربیت دانشمندان، تقویت شبکه نواب، و تربیت نیرو در عرصه سیاسی و تقویت علویون به کادر سازی در عرصه‌های مهم فرهنگی و علمی، مدیریتی و سیاسی پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.