سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون‌گذاران توئیتر را زیر ذره‌بین گرفتند

در پی هک شدن حساب‌های مهم توئیتر، قانون‌گذاران حالا به شدت دنبال دریافت گزارشی کامل از سوی توئیتر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هک شدن حساب‌های کاربری مشهور در توئیتر، حالا قانون‌گذاران از این شرکت به شدت درخواست دارند که اطلاعات بسیار بیشتری را در اختیارشان قرار دهد.

اد مارکی، یکی از قانون‌گذاران مذکور، اخیران طی صحبت‌های خود در بیانیه رسمی پنجشنبه اظهار کرد: "توئیتر باید تمام جزئیات لازم از اتفاقی که پیش آمد را در اختیار ما قرار دهد تا مطمئن شویم چنین مشکلی دیگر پیش نخواهد آمد".

در روز چهارشنبه، حساب‌های کاربری مشهور مربوط به شرکت‌هایی مانند اپل و اوبر در کنار حساب کاربری افراد مشهور مانند جو بایدن، باراک اوباما، ایلان ماسک و بیل گیتس مورد حملات سایبری قرار گرفتند. بر اساس اطلاعات شرکت توئیتر، این حساب‌ها توسط هکرهایی مورد حملات قرار گرفتند که می‌دانستند باید دسترسی کدام کارمندان را برای رسیدن به این حساب‌ها دستکاری کنند.

 
این شرکت همچنان اطلاعات بسیار دقیقی از مشکلات پیش آمده منتشر نکرده است اما اظهار داشته‌اند که در حال انجام تحقیقات بسیاری بر روی شرایط پیش آمده هستند. از این رو بسیاری از قانون‌گذاران تمایلی ندارند که سرعت تحقیقات صورت گرفته شده در دستان توئیتر بماند.

نامه قانون‌گذاران به جک دورسی

کمی پس از انتشار خبر هک شدن توئیتر، جاش هاولی، یکی دیگر از قانون‌گذاران، با ارسال ایمیلی به جک دورسی از وی خواست تا اقدامات جدید برای پیشگیری از اتفاق حملات مشابه را به او توضیح دهد. وی در این نامه نوشت: "من نگران آن هستم که این اتفاق نشانگر ایراد امنیتی بسیار بزرگی در سرویس توئیتر باشد. چنین حمله موفقیت‌آمیزی می‌تواند امنیت اطلاعات تمامی کاربران شما را تحت تأثیر خود قرار دهد".
 
وی همچنین اظهار داشت:" اگر هکرها توانسته باشند به اطلاعات شخصی کاربران در بخش پیام‌رسانی دسترسی پیدا کنند، این امر می‌تواند تأثیر منفی بزرگی داشته باشد و چند سالی شما را درگیر کند". در حال حاضر همچنان توضیحات دقیقی از سوی توئیتر منتشر نشده و این امر باعث می‌شود قانون‌گذاران فشار خود را بیشتر کنند. انتظار می‌رود توئیتر طی این هفته گزارش کاملی از شرایط خود و حمله صورت گرفته ارائه دهد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.