سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همتی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت، حمایت خوبی از پروژه انتقال آب خلیج فارس داشته است

استاندار هرمزگان گفت: تاکنون دولت حمایت‌های لازم را از پروژه انتقال آب خلیج فارس انجام داده است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقال پروژه آب خلیج فارس به استان متبوع خود اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری و مشارکت سه شرکت معدنی و بخش خصوصی اجرا می‌شود که تاکنون با سرمایه‌گذاری و تسهیلات بانک‌ها حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۶۰ هزار میلیارد ریال آن آورده نقدی سهامداران و مابقی اخذ تسهیلات ریالی و ارزی از صندوق توسعه ملی است.

او تصریح کرد: بخش شیرین سازی آب در این پروژه با ظرفیت ۱ میلیون متر مکعب در روز، توسط شرکت مهندسی آب آسیا در حال اجرا و زیرساخت‌های دریایی و خشکی آن تکمیل شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: خط لوله انتقال آب از سایت شیرین سازی شروع و پس از عبور از منطقه حاجی آباد به سیرجان و سپس به سایت گل‌گهر و پس از آن به مس سرچشمه و در نهایت به اردکان یزد می‌رسد.

همتی بیان کرد:  با توجه به اهمیت پروژه و اثرات آن در توسعه صنایع استان‌ها و تأمین نیاز آب پایدار برای توسعه‌های صنعتی، دولت حمایت‌های لازم را تاکنون انجام داده و در دست انجام هم دارد.

او یادآور شد: با اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان هرمزگان، بخشی از آب شرب استان تامین می‌شود و همچنین موجب توسعه زیرساخت‌های آبی می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: فاز اول شیرین‌سازی و قطعه اول خط انتقال آب تا گل‌گهر سیرجان آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه دوم و سوم هم مربوط به پایان سال ۹۹ است.


بیشتر بخوانید

400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دولتی در کشور


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.