سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو: ادعای دخالت روسیه در انتخابات انگلیس «بی‌معنی» است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی کنفرانس خبری تاکید کرد که ادعای لندن مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات انگلیس «بی‌معنی» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه تاکید کرد که ادعاهای دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ انگلیس «بی‌معنی» است.

زاخارووا طی سخنانی در یک کنفرانس ویدئویی در مسکو اظهار داشت که ادعای راب «چنان مبهم و متناقض» است که درک آن غیرممکن است.

وی گفت: «هیچ مدرکی در اثبات ادعای انگلیس وجود ندارد». سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعای انگلیس را در راستای ادعاهای گذشته این کشور در خصوص مسمومیت سرگئی اسکریپال در شهر سالسبوری دانست.

این در حالی است که پیش از این دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس، روسیه را به دخالت در انتخابات عمومی ۲۰۱۹سال در این کشور محکوم کرد. انگلیس مدعی شده که  روسیه ضمن بدست آوردن غیرقانونی اسناد حساس درباره مذاکرات تجارت آزاد بین انگلیس و آمریکا، اطلاعات حساس مذکور را در فضای مجازی نشت داده و بدین ترتیب در انتخابات انگلیس دخالت کرده است. راب در بیانیه کتبی به پارلمان این کشور گزارش داد که براساس تحلیل گسترده انجام شده، دولت انگلیس تقریبا نسبت به دخالت روسیه در انتخابات «یقین» حاصل کره است.

زاخارووا طی کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که دولت انگلیس به موضوع جدیدی برای اتهام‌زنی بی‌اساس علیه مسکو روی آورده است.

در این بین دومینیک راب وعده داد تا نسخه کامل گزارش مربوط به دخالت روسیه در انتخابات انگلیس را پس از تاخیر فراوان، نهایتا طی هفته آینده منتشر کند.

در پی مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس پیشین انگلیس در ارتش سوریه در شهر سالسبوری انگلیس، روابطه دو جانبه روسیه و انگلیس به تاریکی گرایید. لندن طی اظهارنظرهای متعددی روسیه را عامل این مسمومیت اعلام کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.