سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع نامناسب اقلام اساسی، متهم به عامل گرانی ها شد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی گفت: توزیع نامناسب برخی اقلام اساسی که با مدیریت مرکز کشور بین استان‌ها انجام می‌گیرد افزایش قیمت کالا را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر مرتضوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی  روز پنجشنبه در نشست ستاد پیگیری اجرای دستورالعمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان رضوی در خصوص واحد‌های فرآورده‌های قندی که در محل شرکت پانیذ شهد بینالود از شرکت‌های وابسته به گروه صنعتی سحرخیز برگزار شد گفت: به عنوان مثال چرا باید سهمیه شکر خراسان رضوی از خوزستان و سهمیه شکر  آذربایجان شرقی از خراسان رضوی تامین شود؟

او افزود: اگر یک آسیب‌شناسی مناسب از این موضوع انجام گیرد مشخص می‌شود که همین جابه‌جایی‌ها در نهایت قیمت تمام شده کالا را افزایش می‌دهد.

معاون دادگستری کل خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه قضایی از راس تا مدیریت‌های استانی حامی جدی صنعت است و درسال‌های اخیر تلاش شده است که از حجم پرونده‌های قضایی برای تولیدکنندگان کاسته شود و با مدیریت پرونده‌ها بتوان از سرمایه‌گذاران در شرایط دشوار اقتصادی حمایت کرد.

مرتضوی بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ کمیسیون حل اختلاف در حوزه صنعت با هدف کاهش پرونده‌های قضایی برای تولیدکنندگان و حل مشکلات آن‌ها بدون تشکیل پرونده در خراسان رضوی راه‌اندازی شد و تاکنون توفیقات زیادی داشته است.

استان‌ها اختیاری در توزیع اقلام تنظیم بازار ندارند

محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استان‌ها اختیاری در توزیع کالا‌های اساسی مانند شکر یا برنج که ستاد تنظیم بازار کشور اختصاص می‌دهند ندارند و اگر در این حوزه ورود کنند مغایر با مصوبه ستاد تنظیم بازار عمل کرده‌اند.

او افزود: در مشهد، هم تولیدکننده شکر و هم ذخایر راهبردی شکر وجود دارد، اما حواله‌ها از این استان به استان‌های دیگر اختصاص می‌یابد و در مقابل شرکت‌های داخلی خراسان رضوی باید شکر خود را از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفته تپه استان خوزستان تامین کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون در سه نوبت از تهران درخواست کرده‌ایم که اختیارات در توزیع برخی اقلام مانند شکر به استان‌ها واگذار شود تا صنف، صنعت و خانوار سهمیه مناسبی داشته باشند.

مس فروش بیان کرد: در شرایط کنونی در تلاش هستیم هر هفته با حضور در واحد‌های صنعتی از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شده و در همان محل برای رفع مشکلشان در حد اختیارات خود چاره اندیشی کنیم.

او تصریح کرد: انسجام و هماهنگی بین دولت و دستگاه قضا در خراسان رضوی بی نظیر است و تاکنون هیچ گاه این دو دستگاه این قدر هماهنگ برای رفع مشکلات اقتصادی و تولید در استان هماهنگ نبوده‌اند و باید از این شرایط مناسب بهره لازم را گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه نبات و آبنبات واحد‌های غیرمجاز و رقیب زیادی در خراسان رضوی وجود دارد تاکید کرد: تعداد این واحد‌ها در حوزه صنف و صنعت که بدون داشتن مجوز و در شرایط نامعلوم بهداشتی فعالیت کرده و کالا‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند زیاد است و باید برای این موضوع چاره اندیشی کرد.

طرح تنظیم بازار شکر

رضا شجاعی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سهمیه استان از شکر طرح تنظیم بازار در سه ماهه نخست امسال ۲۷ هزار تن بود که شرکت غله استان هم در تیرماه امسال ۹ هزار تن برای بخش‌های صنف و صنعت حواله صادر کرده است.

او افزود: خراسان رضوی اختیاری در نحوه توزیع شکر سهمیه اختصاصی طرح تنظیم بازار به این استان ندارد و این موضوع باعث بروز مشکلاتی در جذب سهمیه از سوی واحد‌های صنعتی شده است.

بیشتر بخوانید:

ارائه راهکار برای برطرف شدن مشکلات مواد اولیه از جمله شکر واحد‌های صنعتی فرآورده‌های قندی، ایجاد طرح توسعه واحد صنعتی پانیذ شهد بینالود با ایجاد اشتغال جدید و رفع مشکل بیکاری آن منطقه از نتایج دیگر این نشست بود.

 
انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.