سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار و ۲۳۸ نیروی قراردادی، متناسب با نیاز استان ها جذب پرستاری می‌شوند

هم اکنون مجوز جذب ۲ هزار و ۲۳۸ نیروی قراردادی در حوزه پرستاری دریافت شده که کار‌های آن در دست اقدام است و نوع تقسیم‌بندی‌ها هم متناسب با نیاز استان‌ها خواهد بود تا مشکل کمبود پرستار تا حدودی برطرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مریم حضرتی  معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصلاح نظام پرداخت، وقت و انرژی بسیار صرف کرد و نتیجه آن منجر به جداکردن اضافه کار از کارانه شد، هم اکنون مجوز جذب ۲ هزار و ۲۳۸ نیروی قراردادی در حوزه پرستاری دریافت شده که کار‌های آن در دست اقدام است و نوع تقسیم‌بندی‌ها هم متناسب با نیاز استان‌ها خواهد بود تا مشکل کمبود پرستار تا حدودی برطرف شود.

او افزود: تامین خواسته‌های پرستاران کشور بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد که اقدامات در این زمینه در حال انجام است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: درآمد‌های همه دانشگاه‌های علوم پزشکی همگام با شیوع کرونا کاهش یافته، اما اجازه ندادیم از بودجه پرستاری در بخش‌های دیگر هزینه شود.

حضرتی بیان کرد: درآمد‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ایام بحران کرونا افت چشمگیر داشته است، اما از بودجه پرستاری به بخش‌های دیگر تزریق نشده است.

او تصریح کرد: در شرایط کنونی پرستاران باید با هنر و مدیریت به منظور، اقدامات پیشگیرانه فعالیت کنند و فقط به ذکر مشکلات نپردازند و در مسیر خدمت موثر به مردم طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید

معاون وزیر بهداشت با قدردانی از عملکرد پرستاران مشهدی اعزامی به اهواز تاکید کرد: این پرستاران کمک بزرگی در امدادرسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در خوزستان داشتند که از تلاش‌های بی‌دریغ آنان قدردانی می‌شود.

انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.