سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب و کارها برای دریافت تسهیلات کرونایی در زنجان تا ۳۰ تیرماه فرصت دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در استان زنجان تا پایان تیرماه بدون هیچ محدودیتی تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده برای نام نویسی به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

یوسفی افزود: افراد مشمول به راحتی می‌توانند ثبت نام کرده و تسهیلات دریافت کنند چرا که محدودیت‌های همچون تسهیلات بانکی، بدهی‌های غیر جاری، استعلام مالیاتی یا چک‌های برگشتی لحاظ نمی‌شود.

او گفت: ۴۸۸ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در زنجان تخصیص یافته است.

یوسفی گفت: واحد‌هایی که دارای کد کارگاهی هستند به ازای هر کارگر خود ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی زنجان افزود: تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی برای شغل‌هایی در نظر گرفته می‌شود که از کرونا آسیب دیده اند و ۱۶ میلیون تومان نیز برای آن دسته از شغل‌های است که بنا به دستور ستاد کرونا واحد صنفی‌شان تعطیل شده است.

یوسفی افزود: در مرحله دوم به کارگاه‌های فاقد کد کارگاهی و حتی بدون بیمه به ازای هر نفر به صورت خویش‌فرمایی ۶ میلیون تومان و به ازای هر کارگر ۸ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: تسهیلات کرونایی با سود ۱۲ درصدی است و بازپرداخت آن نیز از مهرماه  امسال آغاز می‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان درباره جزئیات اعطای تسهیلات گفت: تا سقف ۱۶ میلیون تومان متقاضی با ارائه سفته، تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومانی نیازمند سفته و یک ضامن، ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی سفته و دو ضامن، ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سفته و سه ضامن و بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان نیازمند تضمین‌های لازم است که از اداره تضمین صادر شده و بانک‌ها نیز طبق متعارف موجود مکلف به اخذ تضامین هستند.

یوسفی افزود: ۱۳ هزار و ۷۸۵ کارگاه در مرحله اول در استان زنجان مورد شناسایی و مشمول استفاده از تسهیلات کرونایی شده است.

او گفت: از این تعداد هزار و ۷۰۰ کارگاه برای استفاده از تسهیلات ثبت‌نام کرده اند که از تمام صنوف مختلفی که آسیب دیده اند درخواست می‌کنیم از این فرصت بهره ببرند.

یوسفی افزود: هیچ گونه محدودیتی در این طرح و این میزان اعتبار وجود ندارد به همین دلیل با توجه به خسارت‌های بالایی که ویروس کرونا وارد کرده است کسانی که واجد شرایط هستند بهتر است از تسهیلات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.