سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهش تولید تجهیزات پزشکی در بندرعباس / افزایش صادارت و ایجاد اشتغال پایدار

یکی از نیاز‌های اصلی بخش بهداشت و درمان طی روزهایی که مردم با کرونا درگیر هستند تولید تجهیزات پزشکی است که یکی از واحدهای تولیدی در استان هرمزگان قدمی موثر در این زمینه برداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، تولید تجهیزات و اقلام پزشکی در شرایط شیوع کرونا یکی از نیاز‌های اصلی بخش بهداشت و درمان کشور است که یکی از واحد‌های تولیدی هرمزگان در این زمینه گام‌های بزرگی برداشته است.

در این واحد تولیدی انواع لباس‌های بیمارستانی، نخ بخیه، ماسک، محلول ضد عفونی کننده و گاز استریل تولید می‌شود.

افزایش تولید در این واحد تولیدی سبب اشتغال جوانان بومی شده است، یکی از این جوانان که حدود ۴ ماه در این واحد مشغول بکار شده می‌گوید: از شغلم راضی هستم و با این حقوق و بیمه‌ای که دارم ، می‌توانم به خانواده ام کمک کنم.

یکی از بانوان شاغل در این واحد تولیدی هم می‌گوید: از اینکه می‌توانم در تامین ماسک، لباس بیمارستانی و اقلام پزشکی موردنیاز استان و کشور نقشی داشته باشم خوشحالم و انشاالله که به زودی ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

معصومه باقر زاده مدیر تولید، واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روزانه در این واحد ۶۰ هزار عدد ماسک، ۱۵۰۰ پگ و ۵۰۰ کیلوگرم گاز استریل، ۱۵ هزار نخ بخیه و ۵ هزار بطری محلول ضد عفونی کننده تولید می‌شود.کیفیت و رعایت استاندارد‌های جهانی سبب شده که محصولات این واحد تولیدی به کشور‌های همسایه صادر شود.

هانیه کرامتی مدیر کنترل کیفیت واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تمام محصولات استریل از جمله گاز استریل، پگ و نخ جراحی پس از آزمون‌های میکروبی و استاندارد‌های جهانی به بازار عرضه می‌شوند.

مدیرعامل واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در این واحد، بیش از ۸۰ درصد اقلام پزشکی و بیمارستانی مورد نیاز هرمزگان و ۲۰ درصد نخ بخیه کشور تولید می‌شود.

عبدالله عامری افزود: با شیوع کرونا و نیاز کشور، خط تولید ماسک، محلول ضد عفونی کننده و لباس‌های ایزوله در این واحد راه اندازی شد.

او گفت: با اجرای طرح توسعه و افزایش تولید ۵۰ نفر از نیرو‌های بومی مشغول بکار شدند و شمار افراد شاغل در این واحد به ۱۳۰ نفر افزایش یافت.

مدیر عامل واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس افزود: طرح افزایش سه برابری تولید ماسک به زودی اجرا و زمینه اشتغال ۵۰ نفر دیگر نیز فراهم خواهد شد.

عامری گفت: از ابتدای سال تا کنون صادرات محصولات این واحد ۴ برابر افزایش یافته و بیش از یک میلیون عدد انواع محصولات پزشکی به کشور‌های عراق و افغانستان صادر شده است و به زودی صادرات به کشور ترکیه آغاز خواهد شد.

شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان سبب شد که مدیران این واحد تولیدی با برنامه ریزی برای رفع نیاز‌های استان و کشور اقدام و با شناسایی بازار‌های خارج از کشور اشتغال پایدار و جهش تولید را محقق کنند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.