سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعمال محدودیت‌های شدید‌تر در صورت شرایط سخت‌تر کرونا

فرماندار رامسر گفت: اگر به شرایط سخت تر کرونا برسیم مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید تری هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد آزاد فرماندار رامسر در جلسه روزانه ستاد کرونا شهرستان که با محوریت دهیاران بخش مرکزی برگزار شد، گفت: ما نمیخواهیم به کسب و کار‌های و فعالیت‌های اقتصادی ضربه وارد شود، ولی اگر به شرایط سخت‌تر کرونا برسیم مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید تری هستیم.

او بر لزوم تشکیل کارگروه روستایی کرونا در هر روستا تاکید کرد و با بیان اینکه دهیاران خانه به خانه بر استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها حضور یابند، افزود: ارتباط شوراها و دهیاران با مردم روستا نباید قطع شود و از طریق فضای مجازی ارتباطات و آموزش‌ها را گسترش دهند.

آزاد گفت: استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و عدم برگزاری تجمعات کلید واژه ستاد کرونا است.

خانه‌های بهداشت در روستا‌ها نقطه قوت کنترل کرونا

دکتر حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد کانون آلودگی در روستا‌ها کنترل ویروس را در این مناطق بسیار سخت می‌کند، گفت: وجود خانه‌های بهداشت در روستا‌ها نقطه قوت در کنترل و مهار کرونا است که دهیاران باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

او افزود: شورای بهداشتی باید در هر روستا تشکیل و بهداشت فردی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را  برای مردم تبیین و تاکید کنند.

مبشری با اشاره به اینکه استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود، گفت: با توجه به وسعت و جمعیت کم روستایی شورا‌ها و دهیاران می توانند با بهره مندی از خیاطان محلی و تهیه پارچه برای مردم روستا ماسک دوخته و توزیع کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر با انتقاد از برگزاری مراسم جشن و ختم در باغات افزود: با بسته شدن تالار‌ها عده‌ای جشن و مراسمات خود را به سمت باغ ها سوق داده اند که دهیاران باید جلو این کار را بگیرند.

او گفت: به دستور دادستان اگر فردی در مراسم عروسی یا ختم دچار کرونا شود ضمن پیگیری قضایی، کلیه هزینه‌های درمان و دیه آن فرد بر عهده برگزار کننده و میزبان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر، افزود: تاکنون ۹۵ درصد فوتی‌های کرونا در این شهرستان افراد مسن بودند و باید جوان‌تر‌ها که کمتر علائم نشان می‌دهند مراقب بزرگتر‌های خود باشند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.