سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین های هلویی که در گلوی صاحبان اجباری خود افتادند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از بازپس گیری بیش از یک هکتار از اراضی ملی استان یزد در خردادماه امسال خبرداد.

سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در خردادماه امسال بیش از  یک هکتار از اراضی ملیاستان یزد در قالب اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و اجرای احکام قضایی و با دستور مقام قضایی قلع و قمع و رفع تصرف شد.

او افزود: در این مدت مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان ها با کمک واحد حقوقی اداره کل و شهرستان های تابعه موفق به تشکیل ۳۶ فقره پرونده تخریب و تصرف ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع به مساحت بیش از  ۴/۵ هکتار شدند.

سرهنگ مختومی ادامه داد: همچنین مأموران ما در گشت زنی‌های شبانه روزی خود موفق به کشف دو فقره کوره زغال در شهرستان‌های اشکذر و یزد شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تصریح کرد: همچنین در خرداد ماه سال‌جاری بیش از ۹ هکتار از عرصه‌های ملی و مرتعی طعمه حریق شد که با کمک جوامع محلی، همیاران طبیعت، نیرو‌های بسیج و محیط زیست و...آتش مهار شد.

سرهنگ مختومی در پایان اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریق، تخریب و تصرف و قاچاق گیاهان دارویی_صنعتی در عرصه‌های ملی سریعا با تلفن ۱۵۰۴ تماس گرفته و ما را از محل و نوع وقوع جرم آگاه نمایند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.